Wie kent van de Beatles, het White Album: Revolution Nine? Hierin roept iemand een aantal keren "Number Nine, Number Nine, Number Nine...."
Als je dat stukje tekst uit dat nummer achterstevoren afdraait en dan afluistert, dan hoor je een aantal keren acherelkaar: "Turn me on dead man, turn me on dead man, turn me on dead man....."
Mijn vraag is hoe kan dat????
Ik heb dat nummer van de Beatles ooit een keer gehoord op school bij muziekles, daar draaide de leraar dat nummer met een casettespeler. Eerst gewoon, dus je hoorde iemand met een zware stem "Number Nine" zeggen, vervolgens draaide de leraar dat numer acherstevoren en toen hoorde je dus "Turn me on dead man" .
De leraar zei eerst weet je niet wat voor satanische tekst er verborgen zit in sommige muziek, totdat je het terugdraait. Hij zei ik weet niet hoe het kan, maar het is zo.
En ik vraag me af hoe kan dat? Zelf geloof ik niet dat er een satanische bedoeling achter zit, maar dat het puur toeval is. Wel vond ik het stukje terugdraaien nogal eng!
[Edit mod Veertje: verplaatst naar Algemene Discussie, had niet zoveel met psychologie/sociologie te maken. Verder "Beatless" veranderd in "Beatles" en de titel "Number Nine" in de correcte titel: "Revolution Nine".]
Puzzels