Jawel, ik maakte toch ook geen enorm bezwaar...?Ik vraag eigenlijk alleen maar titels van boeken met ISBN nummers erbij. Ik wil geen boeken kopen hier ofzo. Zoek gewoon goede boeken. Mag dat niet?
Er bestaan verschillende boeken over wiskunde in de 'for dummies' serie.Is er ook zoiets als Wiskunde voor Dummies? ?
Rho schreef:Geen van de boeken over niet-parametrische statistische toetsen die ik ken of raadpleeg vertelt iets over de exacte verdeling van het toetsresultaat. Of het nu over de Kolmogorov-Smirnov toets, de Kruskal-Wallis toets, of de mediaan toets gaat, allemaal geven ze een benadering (bv. de normale verdeling, of de chi-kwadraat) die alleen geldig is bij een steekproefgrootte groter dan 10 of 20. Voor de kleinere waarden staan er soms appendices in dergelijke boeken.
Kan iemand mij helpen aan de exacte vormen? Boeken, websites, artikelen?
mag het ook een engels boek zijn?jwaixs schreef:Hallo,
Ik zou graag wat meer over wiskunde willen weten dan dat ik nu weet. Het vak/hobby intresseerd mij gewoon te veel. Ik zou graag wat verder willen gaat dan de stof die ik nu met wiskunde B12 krijg. Maar ik wil eigenlijk ook niet extreem vreemde (meestal wel leuke) bewijzen lezen. Dat doe ik wel op de universiteit. Ik zou meer wat globalers over wiskunde willen lezen en leren, maar wel boven het niveau van de middelbare school (VWO).
Daarom vroeg ik mij af of iemand mij een bepaald boek of meerdere boeken zou kunnen aanbevelen? Ik had zelf op internet al iets gezien over Getaltheorie voor Beginners, maar ik zou niet weten hoe het boek er van binnen uit ziet. Heeft iemand enkele suggesties over boeken?
Groeten,
Noud Aldenhoven
Boekjij schreef:mag het ook een engels boek zijn?
K denk dat de boeken: The Art of Problem Solving, Volumes I en II
een beetje uitdagend en erg handig voor maths-freaks..
beide boeken: in totaal 750 pagina's met vragen, oplossingen en voorbeelden voor ongeveer 68 dollars (en dan zo'n 20 dollars verzendkosten)..
Differentiaal-kerel schreef:Iemand die een goed, liefst Nederlandstalig, boek over differentiaalvergelijkingen weet? Liefst ODE's (eerste & tweede orde), PDE's hoeft nie persé, maar mag wel.
Grtz