Dat komt door de reken regels:
ij= k dat geeft: ijk = (ij)k = kk = -1
Dat komt door de reken regels:
Zo worden ze niet ingevoerd, dat maak jij er van.Regor schreef: ↑ma 19 mei 2025, 12:12 Aan PP,
Aan Tempelier,
Wat een onzin met die Quaternionen ...... met definieert toch dat i en j en k gelijk zijn aan (-1)^0,5
Als het enkel gaat om de reken regeltjes dat bv ij niet gelijk is aan ji .....dan is dat een rekenregel gemaakt om te passen in toepassingen van rotaties ....... maar druist in tegen de regels van de reguliere wiskunde.
Zo kan iedereen zijn eigen definities en regeltjes poneren om een toepassing op te lossen.
Maar ik snap het hoor, U moet mij niet overtuigen.
Misschien nieuwe definities en rekenregels rekenregels om Goldbach en Collatz op te lossen.
Het teken is voor complexe getallen in ongenade gevallen.
\( \sqrt{-1} * \sqrt{-1} = \sqrt{-1*-1} = \sqrt{1} = 1 \)
De Reëel getallen zijn (net als de complexe getallen) volledig.Regor schreef: ↑za 24 mei 2025, 09:13 Aan Tempelier,
Ok, ik had slechte MD periode.
Maar toch blijft ( "i ") de representatie van de wortel uit (-1 ), hoe je het ook draait of keert.
Zijn er volgens U nog (lege) plaatsen op de x/y/z assen, binnen de xy /yz / zx vlakken en binnen de xyz ruimte die niet te dekken zijn door de heden ten dage bestaande getal - soorten ?
Het wordt nog makkelijker er is maar één getal en dat is het getal 0.Professor Puntje schreef: ↑za 24 mei 2025, 09:42\( \sqrt{-1} * \sqrt{-1} = \sqrt{-1*-1} = \sqrt{1} = 1 \)
\( \sqrt{-1} * \sqrt{-1} = (\sqrt{-1})^2 = -1 \)
Dus:
\( 2*\sqrt{-1}*\sqrt{-1} = 1 + -1 = 0 \)
\( \sqrt{-1}*\sqrt{-1} = 0 \)
\( \sqrt{-1} = 0 \)
Ah! Nog makkelijker! "i" is helemaal niet nodig, want dat is gewoon nul. Hoe je het ook draait of keert.![]()