toch vraag ik me af, wat is het nut van dergelijke priemgetalstellingen? Uiteraard, ze tonen vaak hoe groot het menselijk intellect is...maar van praktische toepassingen is geen spraken.
Bijvoorbeeld de cryptografie maakt gebruik van priemgetallen.
toch vraag ik me af, wat is het nut van dergelijke priemgetalstellingen? Uiteraard, ze tonen vaak hoe groot het menselijk intellect is...maar van praktische toepassingen is geen spraken.
Het is zelfs al aangetoond voor getallen kleiner dan 4E18.Fermat1637 schreef: ↑wo 05 mar 2025, 19:50 Hoe Goldbach op te lossen.
Een bewijs van Goldbach kan gecreëerd worden. Het is zeker dat tot het even getal 56 dat ze te schrijven is als som van twee priemgetallen.
a> 56 is zeker niet 5+51.Fermat1637 schreef: ↑wo 05 mar 2025, 19:50 We weten ook dat elk even getal altijd te schrijven is als som van 4 priemgetallen.
Waarom?
Neem een a groter dan 56. Dan is a=5+51.
Elk voldoende groot oneven getal. Het geldt bijvoorbeeld niet voor 5.Fermat1637 schreef: ↑wo 05 mar 2025, 19:50 We weten dat elk oneven getal te schrijven is als som van 3 priemgetallen.
Tenzij het gelijke priemgetallen mogen zijn, dan is 2 het gemiddelde van 2 en 2, idem voor 3.
Je hebt gelijk dat inductie hier niet werkt en dat het verhaal nergens toe leidt