Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Xilvo
Artikelen: 0

Re: Vermoeden van Goldbach

Fermat1637 schreef: za 15 mar 2025, 11:55 Kunt u aangeven waar het niet meer klopt?
Als je een getal kunt schrijven als de som van twee getallen die elk het gemiddelde zijn van twee priemgetallen, dan weet je dat je dat getal kunt schrijven als het gemiddelde van vier priemgetallen. Daaruit volgt op geen enkele wijze dat het te schrijven is als gemiddelde van twee priemgetallen.
Fermat1637

Xilvo schreef: za 15 mar 2025, 12:00
Fermat1637 schreef: za 15 mar 2025, 11:55 Kunt u aangeven waar het niet meer klopt?
Als je een getal kunt schrijven als de som van twee getallen die elk het gemiddelde zijn van twee priemgetallen, dan weet je dat je dat getal kunt schrijven als het gemiddelde van vier priemgetallen. Daaruit volgt op geen enkele wijze dat het te schrijven is als gemiddelde van twee priemgetallen.
Meer heb ik ook niet beweerd, alleen dat een nieuwe situatie altijd uit een van de vorige situatie verkregen wordt.
Nu dat is toch een onderzoek waard, of niet?
Professor Puntje

@Fermat1637

Zoals met al je topics zit het probleem erin dat je het zo vaag houdt dat je redeneringen niet goed meer te controleren zijn. Het is niet duidelijk wat waarop berust of wat essentieel is en wat bijzaak. Ook je definities (als je ze al geeft!) rammelen aan alle kanten. Het is aan de lezer om er iets zinnigs van te bakken. Maar als zo'n reconstructie je niet bevalt kun je die even goed ook weer afschieten onder mom van dat je niet goed begrepen bent. Bij de ene lezer duurt het langer dan bij de andere, maar iedereen wordt dat spelletje op zeker moment zat.
Xilvo

Fermat1637 schreef: za 15 mar 2025, 12:08
Meer heb ik ook niet beweerd
Het wordt met het bericht doller, hier.
Jawel, je beweert dat daaruit volgt dat het nieuwe getal ook als som van twee priemgetallen te schrijven is. Alweer vergeten?
Fermat1637

Xilvo schreef: za 15 mar 2025, 12:11
Fermat1637 schreef: za 15 mar 2025, 12:08

Meer heb ik ook niet beweerd
Het wordt met het bericht doller, hier.
Jawel, je beweert dat daaruit volgt dat het nieuwe getal ook als som van twee priemgetallen te schrijven is. Alweer vergeten?
U doet uitspraken die ik helemaal niet doe, hoe kan dat?
Fermat1637

Professor Puntje schreef: za 15 mar 2025, 12:10 @Fermat1637

Zoals met al je topics zit het probleem erin dat je het zo vaag houdt dat je redeneringen niet goed meer te controleren zijn. Het is niet duidelijk wat waarop berust of wat essentieel is en wat bijzaak. Ook je definities (als je ze al geeft!) rammelen aan alle kanten. Het is aan de lezer om er iets zinnigs van te bakken. Maar als zo'n reconstructie je niet bevalt kun je die even goed ook weer afschieten onder mom van dat je niet goed begrepen bent. Bij de ene lezer duurt het langer dan bij de andere, maar iedereen wordt dat spelletje op zeker moment zat.
Ik speel in het geheel geen spelletjes hoor.
Professor Puntje

Of je het bewust doet of niet weet ik niet, maar het effect is het zelfde. Je komt niet met duidelijk geformuleerde definities, bewijzen en stellingen. En als gevolg daarvan moeten we maar raden wat de bedoeling is. Vandaar de zich eindeloos voortslepende spraakverwarring.
Fermat1637

Professor Puntje schreef: za 15 mar 2025, 13:42 Of je het bewust doet of niet weet ik niet, maar het effect is het zelfde. Je komt niet met duidelijk geformuleerde definities, bewijzen en stellingen. En als gevolg daarvan moeten we maar raden wat de bedoeling is. Vandaar de zich eindeloos voortslepende spraakverwarring.
Voor mijn bewijs van “Het bewijs van Collatz” is geen enkele twijfel alles is gedefinieerd en stellingen zijn formeel bewijzen. Heeft u al het formele bewijs van de afdalende verzamelingen nu al eens bekeken.
Doe daar nu eens uw licht over schijnen en kom hierover met vragen.

Mijn bewijs van Fermat voor A^n+B^n=C^n verloopt uitstekend, hier worden meedenkende vragen gesteld.
U bent nog steeds op zoek naar “waar kan ik pootje lichten”
Waarom blijft u ronddolen in de Collatz-structuur terwijl ik duidelijk aangeef dat u moet kijken in het 4-vouden en oneven getallen systeem

Waarom mag ik niet in deze topic een richting aangeven die de moeite waard is om bekeken te worden.
Het zou best zo zijn dat het helemaal tot niet tot het doel leidt.

De gehele wiskundige wereld heeft Collatz nog niet kunnen bewijzen omdat ze niet “anders” kunnen denken.
Professor Puntje

Naar mijn mening horen topics als dit eigenlijk thuis in Theorieontwikkeling. Maar zelfs daar gelden zekere minimale eisen m.b.t. een wetenschappelijke aanpak. En de aanpak van Fermat1637 voldoet daar niet aan. Of nog erger: hij probeert het niet eens.
Fermat1637

Professor Puntje schreef: za 15 mar 2025, 14:18 Naar mijn mening horen topics als dit eigenlijk thuis in Theorieontwikkeling. Maar zelfs daar gelden zekere minimale eisen m.b.t. een wetenschappelijke aanpak. En de aanpak van Fermat1637 voldoet daar niet aan. Of nog erger: hij probeert het niet eens.
Gaat u nog antwoord geven over mijn afdalende verzamelingen?
Xilvo

Fermat1637 schreef: za 15 mar 2025, 13:53 Waarom mag ik niet in deze topic een richting aangeven die de moeite waard is om bekeken te worden.
Natuurlijk mag dat. Het is minder verstandig zaken te schrijven die niet kloppen om dan even later te ontkennen dat je zoiets ooit geschreven hebt.
Fermat1637 schreef: za 15 mar 2025, 13:53 De gehele wiskundige wereld heeft Collatz nog niet kunnen bewijzen omdat ze niet “anders” kunnen denken.
Met "anders" bedoel je hier "niet strikt logisch, niet strak wiskundig"?
Dat kunnen echte wiskundigen ook wel, hoor. Maar dat doen ze niet als ze met hun vak bezig zijn.
Professor Puntje

Ook de afdalende verzamelingen zijn weer een fraai voorbeeld van falende theorievorming. Beweringen over afdalende verzamelingen betekenen in de wiskunde niets zonder dat de betekenis van het begrip "afdalende verzameling" in een definitie is vastgelegd. En dat vertik je. Wat je hier levert is pseudo-wiskunde.
Fermat1637

Professor Puntje schreef: za 15 mar 2025, 14:28 Ook de afdalende verzamelingen zijn weer een fraai voorbeeld van falende theorievorming. Beweringen over afdalende verzamelingen betekenen in de wiskunde niets zonder dat de betekenis van het begrip "afdalende verzameling" in een definitie is vastgelegd. En dat vertik je. Wat je hier levert is pseudo-wiskunde.
U antwoord in de verkeerde Topic. Als in de juiste Topic antwoordt geef ik antwoord.
Professor Puntje

Was dit videootje al eens langs gekomen?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🎲 Wiskunde”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!