Puzzel Puzzels
Rifleman
Artikelen: 0

Zonnepanelen, motortje en accu voor autotje

Mijn maat en ik willen deze zomer een autotje gaan maken op zonne energie. We weten alleen niet wat voor zonnepanelen, motor en accu we zullen/kunnen gebruiken.

Het ding zal 60 cm lang, 30 cm breed en 20 cm hoog worden. Waarschijnlijk gaan we het van aluminium maken. Ook moet het zo'n 20-30 km/h moetne kunnen halen.

Als jullie suggesties hebben... plz :shock:
NASE

Re: Zonnepanelen, motortje en accu voor autotje

ik zou zeggen dat je met K'nex wel iets kunt doen. Daar zijn al onderdelen als een motor' en zonnepaneel voor je gemaakt. Ik weet alleen niet wat de kracht er van is.

Maar theoretisch zou het moeten kunnen. Maar ik vrees dat ze te weinig kracht hebben.

En ik vrees dat ik ook gast gelijk moet geven. Gaat dat niet veel kosten.

P.S. Ik denk dat je mss best eens zoekt naar een robot site, ofzoiets. Daar zullen mss al mensen zitten die ervaring hebben met z'n project.
Rifleman

als je evt links hebt.. graag :shock:

en mensen, geld is mijn zorg, laat dat maar achterwege :wink:
Wouter_Masselink

Zoals NASE al zei is K'nex een goede oplossing echter persoonlijk zou ik [retromode] mechano gebruiken [/retromode]. Dit is waarschijnlijk niet meer te krijgen dus zou ik persoonlijk technisch lego gaan gebruiken.

Wat je wel moet doen is een andere electromotor gebruiken. De electromotortjes van lego zijn te zwak om 20 Km/u te halen.
"Meep meep meep." Beaker
Anonymous

daarom.. ik heb liever 'goed degelijk' spul dan 'oud' lego/knex/whatever wat maar weinig power kan leveren aan wat ik wil doen.. :shock:
Wouter_Masselink

De plaatselijke sloop moet toch wel wat leuks in huis hebben, waarschijnlijk zal het je daar niet veel gaan kosten (iig 2x de helft :shock: )
"Meep meep meep." Beaker

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!