Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
BioLog
Artikelen: 0

Het is gedaan met de mensheid

Nederlands Dagblad
De onvruchtbaarheid in Europa verdubbelt de komende tien jaar en als we zo doorgaan, is in het jaar 2100 iedereen onvruchtbaar, beweert de Britse onderzoeker Bill Ledger. Een realistische verwachting, zeggen zijn Nederlandse collega's.

Uit bovenstaande quote is af te lijden dat het niet zo best gesteld is met de mensheid. Je ziet dat de natuur zich aanpast wanneer een populatie van een organisme te groot wordt. Oftewel, er wonen te veel mensen op de wereld. Lukt het niet met een natuurramp, zoals een aardbeving, een pandemie van een virus of honger door landurige droogte, dan wel op DNA-niveau of omgevingsfactoren waardoor de mensheid gereduceerd wordt.

Is het voorbij?
BioLog.nl Life Sciences and BioNews
Wouter_Masselink

Re: Het is gedaan met de mensheid

In de natuur worden populaties in stand gehouden o.a. door gebrek aan voedsel en roofdieren.

Dit gaat voor de mensheid niet helemaal op. Dat het slecht gesteld is met de genetica van de mensen dat geloof ik meteen. Doordat de mens zo ver is ontwikkeld is er geen natuurlijke selectie meer.
"Meep meep meep." Beaker
Zirkon

Als ik lees het is gedaan met....dan heb ik iets van pffft nog zo n apocalyptisch berichtje. Als ik mag geloven wat men allemaal beweert was de mensheid als vele malen dood en de aarde een inferno.

Hoe vaak hoor je niet , stormen gaan alles verwoesten, gletsjer zakken weg en gaan alles overspoelen , nu zijn het dus slechte genen. Waarschijnlijk is het wel waar, maar om te zeggen onvruchtbaar tegen die periode...

Ik zou zeggen maak plezier, ga en plant u voort nu het nog "kan" :shock:
Comm

Zirkon schreef:Als ik lees het is gedaan met....dan heb ik iets van pffft nog zo n apocalyptisch berichtje. Als ik mag geloven wat men allemaal beweert was de mensheid als vele malen dood en de aarde een inferno.  

Hoe vaak hoor je niet , stormen gaan alles verwoesten, gletsjer zakken weg en gaan alles overspoelen , nu zijn het dus slechte genen. Waarschijnlijk is het wel waar, maar om te zeggen onvruchtbaar tegen die periode...

Ik zou zeggen maak plezier, ga en plant u voort nu het nog "kan" ;)
Gelukkig kunnen we tegen die tijd clonen en onze eigen mensen maken... :shock:
Jekke

en het belangrijkste: je er niet druk om maken, want dat helpt toch niet!
BioLog

De quote is niet bedoeld om onrust te stoken, maar om een discussie op gang te brengen en ieders mening te bespreken. Dit is niet de plaats om je beklag zonder enige inhoud te doen.

Uiteraard zal de mensheid daar zelf een stokje voor steken. Mogelijk is de vruchtbaarheid voor die tijd te waarborgen.
Wouter_Masselink

Klonen is iig een optie. Je zit er natuurlijk wel mee (met de huidige stand van de wetenschap) dat de telomeren te kort zijn waardoor de cellulaire leeftijd van een kloon niet hetzelfde is als de werkelijke leeftijd. De cellulaire leeftijd is hetzelfde als de werkelijke leeftijd van het 'orgineel'.

Een verrijking van de genenpoel is ook niet meer het geval wanneer mensen zichzelf gaan klonen.

Er zijn veel pogingen nodig om een kloonproces te laten slagen.

Als alle technische problemen zijn overkomen, moet men zich alsnog afvragen of het etisch gezien wel wenselijk is om een kloon van jezelf te maken.

Klonen op zich is een hele mooie techniek met veel potentie. Hierbij doel ik vooral op het kloneren van organen en weefsels. De voordelen hiervan zijn overduidelijk.

Een andere techniek die men zou kunnen gebruiken is om te proberen 2 gameten te maken. Door het genetisch materiaal dan bij elkaar te brengen en te implanteren krijg je een nieuwe genetische code. In grote lijnen heb je dan nog steeds te maken met kloneren, echter het probleem van het gebrek aan genetische verijking is dan wel verholpen. Naar mijn weten is dit nog niet mogelijk. Misschien dat het er in de toekomst ooit nog van komt.
"Meep meep meep." Beaker
Anonymous

Ik gok dat we in het jaar 2045 al kinderen uit kunnen zoeken in een soort boek.

De alleskunners zijn natuurlijk het duurst...

Dus ja gewoon je voorkeuren opgeven krijg je een offerte na betaling ontvang je jouw kind.....
Dimevil

Anonymous schreef:Ik gok dat we in het jaar 2045 al kinderen uit kunnen zoeken in een soort boek.

De alleskunners zijn natuurlijk het duurst...

Dus ja gewoon je voorkeuren opgeven krijg je een offerte na betaling ontvang je jouw kind.....
kan je in principe nu al...
** wat heeft God gedaan in die miljoenen jaren voor hij de aarde schiep? **
Anonymous

Vol stampen die spermabanken met het relatief "goede zaad" wat we nu nog hebben.

De onvruchtbaarheid komt door het feit dat mannen hun zaakje te warm in hun kleren hebben hangen. Hierdoor neemt de kwaliteit van het zaad af. Vrouwen hebben hier dus geen last van.

Als we nu zaad inslaan hebben we zeker genoeg voor de komende duizende jaren.

Dus met z'n allen naar het hokje bij de zuster met de hoogwaardige literatuur. ;) :shock: :?:
chablis

BioLog schreef:De quote is niet bedoeld om onrust te stoken, maar om een discussie op gang te brengen en ieders mening te bespreken. Dit is niet de plaats om je beklag zonder enige inhoud te doen.

Uiteraard zal de mensheid daar zelf een stokje voor steken. Mogelijk is de vruchtbaarheid voor die tijd te waarborgen.
Wat dat betreft had dit topic net zo goed in "Filosofie, Theologie en Ethiek"geplaatst kunnen zijn, ware het niet dat we hier van biologische degeneratie uitgaan.

De mens is natuurlijk pas betrekkelijk kort op aarde aanwezig en er is geen reden om aan te nemen of we een lange of korte rol spelen in de evolutie. Als je ziet in welk een korte tijd we fossiele reserves opmaken die in miljoenen jaren zijn gevormd, is dat geen goede aantekening op ons CV. Anderzijds (b)lijken we wel steeds inventiever te worden in het bestrijden van onvruchtbaarheid....
BioLog

Goed punt. Het is dus niet het enige punt waarop de mensheid zichzelf langzaam van de wereld af helpt. Vruchtbaarheid, energievoorraden worden opgemaakt,..... Welke issues zijn er nog meer?
Wouter_Masselink

Deze mannelijke onvruchtbaarheid waarover wordt gesproken is makkelijk op te lossen door allemaal boxers te dragen. Dit is slechts 'tijdelijke' onvruchtbaarheid. Wanneer de temperatuur weer op een goed niveau (34oC) gebracht is, dan is deze onvruchtbaarheid ook weer verholpen.
"Meep meep meep." Beaker
chablis

Deze mannelijke onvruchtbaarheid waarover wordt gesproken is makkelijk op te lossen door allemaal boxers te dragen. Dit is slechts 'tijdelijke' onvruchtbaarheid. Wanneer de temperatuur weer op een goed niveau (34oC) gebracht is, dan is deze onvruchtbaarheid ook weer verholpen.
FF beetje grof en een beetje off topic:

Boxershorts drage (zéker zomers) heel lekker, maar in de herfst wordt het zaakje ook weer afgekoeld...
Wouter_Masselink

Als 'het zaakje' te koud word dan zal het scrotum vanzelf de ballen dichter bij het lichaam halen zodat deze alsnog op de goede temperatuur blijven. Te warme ballen worden op gelost door het scrotum te laten hangen (mits dit niet word tegen gegaan door 'balle(n)knijpers).

Dus om tot een conclusie te komen kan je stellen dat boxers altijd de voorkeur verdienen.
"Meep meep meep." Beaker

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🦠 Biologie en medisch laboratoriumonderzoek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!