Puzzel Puzzels
Bassos
Artikelen: 0

Alternatief voor misgedrag

Onderaan een bericht komt nu te staan :

"Rapporteer misgedrag aan Moderators"

Nu vindt www.vandale.nl misgedrag geen nederlands woord, dus in overleg met de beheerder stel ik nu wat alternatieven voor.
DePurpereWolf

Re: Alternatief voor misgedrag

Wie weet niet wat misgedrag betekent?

Wie heeft een boek nodig om dingen te verstaan?
Anonymous

DePurpereWolf schreef:1 Wie weet niet wat misgedrag betekent?

2 Wie heeft een boek nodig om dingen te verstaan?

1 : van dale bijvoorbeeld (duh)

2 : Nodig is wat sterk.

3 : polls zijn leuk

SM
NASE

wie vindt het een probleem dat daar misgedrag staat. Er is daar namelijk geen optie voor in de poll, en ik persoonlijk vind dat jullie allemaal een beetje moeilijk doen, als je daar al over valt, dan moet je over nog veel andere dingen ook vallen, daar ben ik zeker van.
tobo

Misdragen is een correct Nederlands woord. Het zelfstandig naamwoord daarvan is misdraging of misgedrag. Google geeft ruim 15.000 hits voor misgedrag, dus er is niets op tegen.
Bassos

wie vindt het een probleem dat daar misgedrag staat.

Heh, ik heb er iets van gezegd.

Daar hoeft het geen probleem voor te zijn.

Er is daar namelijk geen optie voor in de poll, en ik persoonlijk vind dat jullie allemaal een beetje moeilijk doen, als je daar al over valt, dan moet je over nog veel andere dingen ook vallen, daar ben ik zeker van.

Heh, zekerheid, wat lief.

Wie heeft het trouwens over "erover vallen" (behalve jij dan)

Misgedrag is gewoon erg lelijk, dan is het toch fijn dat het aangepast kan worden ?

SM
NASE

Bassos schreef:Heh, zekerheid, wat lief.

Misgedrag is gewoon erg lelijk, dan is het toch fijn dat het aangepast kan worden ?

SM

Er zijn veel dingen die als lelijk kunnen worden opgevat, maar daarom maak ik nu niet van ieder foutje een klacht. Want dat is dit toch, anders zou je het hier niet gepost hebben.

Als je er niet over valt, en er dus geen probemen mee hebt, waarom post je het dan ????

en net als of die andere alternatieve zoveel beter zijn.
Bassos

NASE schreef:
Bassos schreef:Heh, zekerheid, wat lief.

SM

Er zijn veel dingen die als lelijk kunnen worden opgevat, maar daarom maak ik nu niet van ieder foutje een klacht. Want dat is dit toch, anders zou je het hier niet gepost hebben.

Als je er niet over valt, en er dus geen probemen mee hebt, waarom post je het dan ????

en net als of die andere alternatieve zoveel beter zijn.

Er zijn inderdaad nog veel meer dingen lelijk.

1 stap per keer heh.

Als het een klacht zou zijn, zou ik toch wel klagen ipv iets nieuws aandragen ?

Ik post het omdat ik het leuk vindt om te doen.

Zoals ik (tegen beter weten in) aanneem eenieder "leuk" gebruikt als belangrijkste motivator om te posten.

Het alternatief misdraging is uiteraard stukken beter dan misgedrag.

Persoonlijk vind ik stout bericht leuk, maar dat komt met name door de naam van de beheerder.

SM
DePurpereWolf

Ik ben een antitaalpurist.

Als mensen zeggen dat het belangrijk is een tien voor taal te hebben. Zeg ik dat de Nederlandse taal over 300 jaar toch dood is. Ha.

Nee, ik zal nooit over die 1.1 komen voor grammatica en spelling op HAVO5. *** Nederlands.
Hallo1979

zolang het niet voor misverstanden zorgt is het geen probleem, maar fraai is het niet.

'k zal eens in het WNT kijken of het archaisch is ofzo..

volgens mij is het een (te) letterlijke vertaling van misbehaviour.
TD

Ik heb gestemd op 'wangedrag', veruit beter Nederlands dan misgedrag.
koosiqloos

Bassos schreef:Onderaan een bericht komt nu te staan :

"Rapporteer misgedrag aan Moderators"

Nu vindt www.vandale.nl misgedrag geen nederlands woord, dus in overleg met de beheerder stel ik nu wat alternatieven voor.
dit is dus puur ****** als je je hier al aan stoort zal je het vast wel zwaar hebben.

trouwens de ":" moet direct achter staan...........
Hallo1979

Ik heb gekeken in het WNT oftewel Woordenboek der Nederlandse Taal. Een drieenveertig delig juweel dat in elke boekenkast zou moeten staan (ahum) Het grootste woordenboek ter wereld van welke taal dan ook. In deze twee meter lange boekenrij staat o.a.:
Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) is een historisch, wetenschappelijk, beschrijvend woordenboek van het Nederlands van 1500-1976. (...) De bewerking heeft bijna anderhalve eeuw geduurd; in 1998 werd het WNT voltooid. In het Woordenboek kan men de betekenis en geschiedenis van honderdduizenden bekende en onbekende woorden vinden, jonge woorden en zeer oude woorden die soms al uit onze woordenschat verdwenen zijn. Het WNT illustreert de betekenissen met citaten uit zeer gevarieerde bronnen. In de ca. 1.700.000 citaten is al het geschreven Nederlands van bijna vijf eeuwen vertegenwoordigd.

In deze canon is nergens melding van het woord misgedrag. Wel misgebruik, misgeloof of misgenoegen, maar misgedrag staat er niet in. Ik vind dat hiermee de kous af moet zijn. Het is geen nederlands woord. We kunnen het bij deze introduceren, maar dat vind ik onterecht, want er is al een woord met de juiste betekenis: wangedrag.
Bro

So be it...

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “ℹ️ Over dit forum”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!