Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en ben al een uur aan het zoeken naar een antwoord op mijn vraag. En eerlijk gezegd kom ik ook niet wijs uit de verschillende onderwerpen. Ik ben namelijk een leek op dit gebied. Verbouwen kan ik wel alleen het berekenen laat te wensen over.
Mijn vraag is hoe ik kan berekenen welke soort balk en grootte ik moet gebruiken om een plafond met daarboven een berging voor spulletjes waar ik op kan lopen. Dacht aan underlayment 18 mm. Alleen de balken nog.
Heb berekeningen gezien, met uitkraging etc. maar dat heb ik helemaal niet en daar kom ik ook niet wijs uit.
Ruimte is 4,00 m. bij 2,65m. Balken worden in de in de breedterichting gelegd dus 2,65. Op hart op hartafstand van 50cm. Alleen hoe dik en welke soort? (Vuren?)
Daarbij de vraag balken in de muur vastmaken met een muurbeugel (en die muurbeugel moet die dan in de muur of mag die ook tegen de muur aan bevestigd worden) of aan een balk die dan aan de muur vastzit?
Ik hoop niet dat dit al ergens benoemd is anders mijn excuses. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Groetjes cerebrum