Zoals Cassanne zegt: bijna elke wetenschapper is docent.
Dan is het bijna aangeboren om mensen te proberen te overtuigen. Dit is iig wel bij mij het geval.
Ik zit nog te wachten op die zweepstaartbacterie met bloedstollend mooie, reebruime ogen. We mogen niks uitsluiten!Dimevil schreef:
Ik vraag me af waarom de mensen hier met wetenschappelijke interesse steeds opnieuw blijven reageren op creationistisch gezwam.
Vraag ik me ook af. Waarom zou je als wetenschappelijk ingesteld persoon toch de hele tijd willen praten over dingen die zouden betekenen dat er meer in het leven is dan de wetenschap? (<=serieuze vraag, zou'k graag antwoord op willen hebben, waarom discussieer je over dit onderwerp?)
Dat is wel een heel erg bevooroordeelde post. Je zet wetenschappers tegenover ID en Crea-aanhangers. Dat is dus al foutief in de aanname en vormt bovendien een slechte vergelijkinging (een wetenschapper is meer dan een evolutionist alleen, en ID en creabea's kunnen ook wetenschappers zijn). Ik neem aan dat je evolutionisten bedoeld?
Evolutionist en Darwinist komen in mijn boekje niet voor net als automechanicist ,Evolutieleer is geen geloof dat je tegenover het christelijk geloof kunt zetten.Dus als een wetenschapper gelovig is zal hij weten dat de natuurwetten en evolutieleer feiten zijn en zijn invulling van het geloof daar aan aanpassen.Dus voor mij staan ID Crea-aanhangers lijnrecht tegenover wetenschappers en is mijn aanname juist.Dat is wel een heel erg bevooroordeelde post. Je zet wetenschappers tegenover ID en Crea-aanhangers. Dat is dus al foutief in de aanname en vormt bovendien een slechte vergelijkinging (een wetenschapper is meer dan een evolutionist alleen, en ID en creabea's kunnen ook wetenschappers zijn). Ik neem aan dat je evolutionisten bedoeld?
Het is vrij makkelijk te verklaren dat christenen (al dan niet ID/creabea's) een grotere overtuigingsdrang hebben dan (niet-christelijke) evolutionisten.
Ik vindt het heel moedig dat je de moreel-superieure gevoelens die bij veel katholieken leven hier op dit forum durft te verwoorden,de meesten hebben het lef niet dat te doen.Zo is het denk ik ook met veel christenen. Zij zien dat hun vrienden/kenissen/mede-aardbewoners verkeerd terechtkomen als zij zich niet bekeren en waarschuwen hen hiervoor. Vaak tevergeefs.
Hiermee kan ik niet tegen jullie zeggen dat de christenen het juiste beeld hebben, dat zou zinloos zijn (toch is dat wel wat ik in zekerheid geloof), maar zie het als een manier om hun gedrag te verklaren.
Een (niet-christelijke) evolutionist daarentegen, heeft niet dezelfde (sterke) motivatie om anderen te overtuigen van zijn gelijk. Dit betekent niet, zoals peterA beweerd, dat zij de feiten aan hun kant hebben.
Natuurwetten, okee.[.......zal hij weten dat de natuurwetten en evolutieleer feiten zijn ......
Dat wist ik niet Klazon,dat er geen schijn van bewijs is,kun je dat even melden bij de verschillende universiteiten over de hele wereld,zodat ze hun tijd aan nuttiger dingen kunnen besteden.Natuurwetten, okee.peterA schreef:[.......zal hij weten dat de natuurwetten en evolutieleer feiten zijn ......
Maar evolutieleer zijn feiten? Hoe zou ik dat moeten weten als er geen schijn van bewijs is?
Evolutie is geen feit, anders zou het wel de evolutiewet geheten hebben. Nu is het de evolutieleer of de evolutietheorie. Jij bent blijkbaar van mening dat een persoon bepaalde, door jou gedefinieerde, theorieën moet aanhangen om wetenschapper te zijn? Dan is dat enkel jouw definitie van wetenschapper en heeft die geen enkele waarde voor anderen.Evolutionist en Darwinist komen in mijn boekje niet voor net als automechanicist ,Evolutieleer is geen geloof dat je tegenover het christelijk geloof kunt zetten.Dus als een wetenschapper gelovig is zal hij weten dat de natuurwetten en evolutieleer feiten zijn en zijn invulling van het geloof daar aan aanpassen.Dus voor mij staan ID Crea-aanhangers lijnrecht tegenover wetenschappers en is mijn aanname juist.Dat is wel een heel erg bevooroordeelde post. Je zet wetenschappers tegenover ID en Crea-aanhangers. Dat is dus al foutief in de aanname en vormt bovendien een slechte vergelijkinging (een wetenschapper is meer dan een evolutionist alleen, en ID en creabea's kunnen ook wetenschappers zijn). Ik neem aan dat je evolutionisten bedoeld?
Moreel-superieure gevoelens? Als jij een blinde man de straat over ziet steken en er komt een grote vrachtwagen op hem af, zou jij hem dan niet waarschuwen? Jij zegt dat je het verschil in overtuigingsdrang interessant vindt, ik geef daar een rationele verklaring voor en jij valt me gelijk persoonlijk aan... niet echt tolerant, of wel?Het is vrij makkelijk te verklaren dat christenen (al dan niet ID/creabea's) een grotere overtuigingsdrang hebben dan (niet-christelijke) evolutionisten.Ik vindt het heel moedig dat je de moreel-superieure gevoelens die bij veel katholieken leven hier op dit forum durft te verwoorden,de meesten hebben het lef niet dat te doen.Zo is het denk ik ook met veel christenen. Zij zien dat hun vrienden/kenissen/mede-aardbewoners verkeerd terechtkomen als zij zich niet bekeren en waarschuwen hen hiervoor. Vaak tevergeefs.
Hiermee kan ik niet tegen jullie zeggen dat de christenen het juiste beeld hebben, dat zou zinloos zijn (toch is dat wel wat ik in zekerheid geloof), maar zie het als een manier om hun gedrag te verklaren.
Een (niet-christelijke) evolutionist daarentegen, heeft niet dezelfde (sterke) motivatie om anderen te overtuigen van zijn gelijk. Dit betekent niet, zoals peterA beweerd, dat zij de feiten aan hun kant hebben.
VG Peter
Welke 'grote vrachtwagen' zal mij aanrijden dan?Moreel-superieure gevoelens? Als jij een blinde man de straat over ziet steken en er komt een grote vrachtwagen op hem af, zou jij hem dan niet waarschuwen? Jij zegt dat je het verschil in overtuigingsdrang interessant vindt, ik geef daar een rationele verklaring voor en jij valt me gelijk persoonlijk aan... niet echt tolerant, of wel?