Michel Uphoff schreef:
Ok, dat vermindert de kans op fake capaciteiten drastisch.
Heb je al naar dat system restore gekeken? En wat geeft schijfbeheer weer?
Yep
Die melden geen bijzonderheden.
Benm schreef:
De kans op zulke fakes is bij nederlandse computerwinkels die een fysiek pand hebben erg klein - het kan natuurlijk voorkomen dat zij onwetend zijn belazerd door leveranciers, maar dat is echt zeldzaam.
Wat vooral vreemd is, is dat je 2 compleet verschillende media (een 64 gb flash stick en een 1.5 TB harddrive) beide niet tot volle capaciteit kunt vullen. Als je de ruimte op je systeem hebt zou ik eens proberen de inhoud van de 64 gb stick te back-uppen op je normale harddisk en het ding opnieuw te formatteren.
Helpt dat niet, ga dan terug naar de verkoper! Verbatim geeft op producten als sd kaartjes en usb sticks een 'limited lifetime warrantee': Als blijkt dat het defect in het product zit dan krijg je het kostenloos vervangen, ook al is de aankoop een paar jaar geleden. Je verkoper behoort hiervan te weten.
Mocht de fout toch aan jouw kant liggen is er niet zoveel loos - een goede detailhandel zal best bereid te zijn om te testen of het mogelijk is een stick van 64 gb vol te schrijven en die data weer terug te halen.
Ik heb ruimte zat ook op ander externe schijven.
Wist trouwens niets dat je zo'n stick kunt formateren.
Ik ga dat vanmiddag eens proberen.
Fuzzwood schreef:
Misschien ben ik wat ouderwets, maar probeer jij bestanden van groter dan 4 gigabyte te kopieren naar iets dat een fat32 filesysteem heeft? Dat kun je ook in dat properties scherm zien, naast file system (bestandssysteem)
Dat kan ik wel uitproberen.
Pinokkio schreef:
Als 2 total verschillende externe schijven hetzelfde probleem vertonen, dan is het waarschijnlijk dat het probleem in de computer zit.
Probeer andere USB aansluitingen.
Als je een desktop hebt, zet toetsenbord en muis op andere USB's en probeer de vrijgekomen USB's voor de externe schijven.
Het probleem treed ook op bij andere computers, dus dat kan het niet zijn.
In de wiskunde zijn er geen Koninklijke wegen Majesteit.