Goed, ik ga nu advocaat van de duivel spelen omdat de sgp wel één van de laatste partijen zou zijn waar ik op zou stemmen.
De SGP laat geen vrouwen toe binnen hun partij, de vrouw is slechts een aanhangsel van de man, dus dient te vrouw aan de man te gehoorzamen,
Dat kun jij en ik wel vinden, maar dat is niet hun optiek.
De sgp gaat er vanuit dat de vrouw ongeschikt is voor die rol. Maar aan de andere kant zijn er weer andere taken waar volgens hun de man weer ongeschikt voor is. Zover ik begreep gaan ze wel vanuit dat de man en vrouw gelijkwaardig zijn maar niet gelijk. Niet een heel erg vreemde gedachte opzich, de regering doet dat ook. Als vrouw zul je nooit marinier kunnen worden en als commando zullen ze hoogstens de taak als kok krijgen. Aan de andere kant word de man gediscrimineerd door de natuur omdat niet in verwachting kunnen raken. Het huidige sgp beleid gaat er vanuit dat de vrouw ongeschikt is voor het ambt parlement lid. Ik vind dat onzin, hun duidelijk niet.
volgens Bijbelse grondbegindselen waarop de partij is gefundeerd.
Klopt, aan de andere kant, de CU fundeert hun grondbeginselen ook op de bijbel, maar die hebben gewoon vrouwen op de lijst staan en in de kamer zitten.
Alle maatschappelijk organisaties die bij of advies geven aan de SGP krijgen van het rijk, jaarlijks 1 miljoen euro subsidie. Belastinggeld dat beter besteed kan worden aan andere zaken, zoals armoedebestrijding, niet aan partijen, organisaties die vrouwendiscrimineren.
Als je dat vind, mogen ze wat dat betreft de subsidie wel stop zetten van partijen als de pvda en rechtser. Dat vind ik ook zonde van mijn geld.
Maar waar draait partijen subsidie om? Wat is het doel daar van?
Ik acht het noodzakelijk om een protocol op te zetten die toekomstige partijen, organisaties uitsluiten wegens vrouwendiscriminatie van rijks subsidies.
Wat is julie mening hierover?
Dat vind ik discriminerend.