rodeo.be schreef:Ik zie dat veel Nederlanders in zee willen gaan met het VB.
Absoluut, ik moei me daar niet mee, ge doet wat je wil. Maar ik merk toch even de "verschillen" met gewone partijen aan, je doet er dan zelf mee wat je wil.
1. Propaganda is (in good old nazi-stijl) erg belangrijk; het VB trekt procentueel het meeste partijgeld uit voor reclame
Nogal logisch met dat ``Cordon``,
andere linkse partijen komen
dagelijks met hun kop op tv in spelletjes- en duidingsprogrammas enz`om de goede s`linkse` boodschap over te brenge.
Over propaganda gesproke...
2. Behalve de kopstukken zijn er geen politici: buiten FDW, etc heb je weinig capabele vlaams blokkers;
Verstrepen, anke vandermeersh, Marie-rose, Bart Debie, Vanhecke enz...
Of iemand capabel is, is afhankelijk van de politieke kleur, subjectief dus.
3. Er wordt gediscrimineerd; zo zeiden ze "Vrouwen aan de haard" (maw; huismoeder). Ook zijn er weinig vrouwelijke policiti, die worden aan de kant geschoven (in België moet 50% van de lijsten vrouwelijk zijn. Het VB plaatst daar vele vrouwen op die het later aan de kant schuift (vrouwen van politici, onkundigen, liefjes)). Ook vreemdelingen (het arrest indachtig) worden gediscrimineerd.
Amaai gij hebt zeker ne glazen bol?
4. Weinig constructieve bijdragen. Zo wil het VB de problemen met justitie oplossen door te splitsen, en dan een deel van het transfergeld naar justitie te transferen; enz. enz.
Antwoord van een Belgicist, maar dat wist ik al vanop een ander forum
5. De zwarte kant blijft aanwezig (FdW die in een waalse documentaire het 70-punten programma uit de kast haalt, waarop te zien is dat dat programma helemaal bovenaan d ekast ligt)
Weeral een sterk argument.
Heb de documentaire al 3maal gezien op buitenlandse zenders, Filip kwam er blijkbaar te goed uit, dus hebben de Vlaamse zenders alweer hun media-cordon opgeworpen en het tot vandaag nog steeds niet uitgezonden.