Skstudent1998 schreef:
Zijn er handelsplatforms waarvan je bijna 100% zeker weet dat ze te vertrouwen zijn?
100% niet, maar bij banken heb je dekking van de overheid bijvoorbeeld. Dus typisch kun je beter gaan bij erkende banken in je eigen land. Omdat de keuze in de lage landen niet erg groot is (en bijgevolg de banken bij ons monopolietarieven rekenen) kun je ook terugvallen op banken uit 'betrouwbare' landen (waaronder cyprus dus niet valt).
Zelf gebruik(te) ik Lynx, die is geregistreerd in Nederland en de garantie viel onder een investeringsbaak in de UK, die op zijn beurt een dochter was van een van de grote Amerikaanse investeringsbanken. Ik achtte het dus betrouwbaar genoeg.
Skstudent1998 schreef:
Ik hou me nu een paar maanden bezig met het handelen in cfd's (via de demorekening van plus500) en dat gaat best aardig heb inmiddels mijn startkapitaal vervijfvoudigd.
De NASDAQ is in 5 maanden 3% gestegen, erg opmerkelijk is zo'n resultaat dus niet als je met dergelijke riskante producten werkt.
Als ik van jou was zou ik er nog geen geld in steken.
- het lijkt alsof je veel geld verdient hebt, maar (volgens mij) heb je gewoon erg veel risico genomen. Probeer winst te maken zonder hefboomproducten als cdf's te gebruiken. Je kunt nog altijd meer winst maken als dat je lukt door cdf's in je portefeuille te steken.
- Producten zoals cdf's zijn erg riskant, omdat als je de prijs als willekeurig beschouwd, er een erg reële kans is dat ze letterlijk nul waard worden. (Wat andere producten vaak niet hebben). Je portefeuille kan dus plots volledig verdampen als er even een dipje is, waar je anders gewoon de dip zou kunnen uitzitten.