Moderator: Rhiannon
klazon schreef: De meerderheid van de Oekraïense bevolking lijkt voor te zijn, en het is goed voor Oekraïne om meer onder invloed van het Europese waardensysteem te komen.
De omgekeerde vraag geldt ook: hoe worden jullie daar slechter van?Benm schreef: Dat vind ik wel een bijzondere reden... hoe worden wij daar beter van?
Ger schreef: Hoe word jij er beter van als je stopt om iemand te laten oversteken?
Hoe worden wij beter van ontwikkelingshulp?
Hoe word jij er beter van als je in de supermarkt iets van het bovenste schap afpakt voor iemand die klein van stuk is?
317070 schreef: De omgekeerde vraag geldt ook: hoe worden jullie daar slechter van?
Mij lijkt het iets dat de Oekraïners heel erg helpt, terwijl de Nederlanders er nauwelijks voor moeten inschieten (of zelfs bij winnen). Maakt het associatieverdrag de wereld een betere plaats? Waarschijnlijk wel.
Ik kijk niet alleen naar mijn eigen belang.Benm schreef:
... hoe worden wij daar beter van?
Er is niet altijd wetgeving nodig om zoiets te regelen.Hoe word jij er beter van als je stopt om iemand te laten oversteken?
Hoe worden wij beter van ontwikkelingshulp?
Hoe word jij er beter van als je in de supermarkt iets van het bovenste schap afpakt voor iemand die klein van stuk is?
En is dat scenario dan zo slecht? Oekraïne is al uiteengevallen, de grenzen zijn getrokken. Enkel de kaarten in het Westen zijn nog niet aangepast.Professor Puntje schreef: Het is zeker niet ondenkbaar dat meer Europese bemoeienis met Oekraïne ertoe zal leiden dat het land helemaal uiteen valt, en dat Rusland dan de helft inpikt om het nóg verder oprukken van Europa een halt toe te roepen.
317070 schreef: En is dat scenario dan zo slecht? Oekraïne is al uiteengevallen, de grenzen zijn getrokken. Enkel de kaarten in het Westen zijn nog niet aangepast.
Als er wordt aangestuurd op een nieuwe koude oorlog of op burgeroorlogen dan zal dat uit Rusland komen. Maar Putin en consorten zijn boeven, en je moet je handelen niet laten beïnvloeden door wat boeven er van vinden.Professor Puntje schreef: Moeten we daarop aansturen?
klazon schreef: Als er wordt aangestuurd op een nieuwe koude oorlog of op burgeroorlogen dan zal dat uit Rusland komen. Maar Putin en consorten zijn boeven, en je moet je handelen niet laten beïnvloeden door wat boeven er van vinden.