Tjeerd Datema
Artikelen: 0

BSO (belgie)

Hoi

Mijn ouders zijn van plan om naar Belgie te verhuizen, maar ik wil verder gaan leren. Graag wil ik BSO 9 industriële Elektriciteit  te gaan volgen, allen ik heb wel hier een paar vragen over de algemene inhoud van de opleiding.

1. Welke examen vakken krijg je ?
2. Hoe zit de vak PAV in elkaar ?
3. En wat is de niveau van Nederlands en  rekenen? 

Mvg,

Tjeerd

The artist
Artikelen: 0

Re: BSO (belgie)

Ik ben zelf woonachtig te België maar heb geen elektriciteit gevolgd op BSO niveau. Waarom probeer je niet eerst TSO en zak je nadien af als je merkt dat TSO te theoretisch voor je is, ook in TSO heb je relatief veel praktijk als je kiest voor elektriciteit of iets in die richting. Bij mijn weten is PAV gewoon een combinatie van verschillende vakken zoals Frans/Engels, aardrijkskunde, e.d. als je het echt zeker wil weten kan je misschien best eens contact opnemen met enkele scholen, of je kan eens kijken op de volgende website https://app.akov.be/pls/pakov/f?p=EXCO_PUBLIC:1, hier kan je een richting selecteren en krijg je een overzicht van de te kennen leerstof, zo krijg je een idee over het niveau.

BSO is over het algemeen weinig theoretisch en focust echt op de praktijk. Hier vind je bv een lessentabel van een 7de jaar BSO industriële elektriciteit. http://www.donboscosdw.be/BSO-Industriele-elektriciteit. Wat de examens betreft heb je in BSO wel praktische examens, daarnaast geloof ik dat er in sommige scholen helemaal geen theoretische examens voor het BSO worden georganiseerd tijdens de examenperiodes, deze worden doorheen het jaar afgenomen. Je wordt dus geëvalueerd gedurende het hele jaar (procesevaluatie). Maar dit kan je dus best eens navragen bij de instelling waar je graag de opleiding wil aanvatten. Misschien dat dit per graad ook wel verschilt. Succes ermee  ;)

Terug naar “Studiekeuze”