Ik ben enorm teleursgesteld met de beslissing van de regering en vakbonden om de pensioenleeftijd van 56 naar 58 te trekken voor mensen met zware arbeid en naar 60 of meer voor de anderen.
Dat zijn meestal mensen die al werken van hun 18 jaar of zelfs nog jonger en hun plicht gedaan hebben en dus recht hebben op de rust die ze verdienen...bovendien is er alweer nauwelijks of geen onderscheid gemaakt tussen kantoorjobs en jobs op de werkvloer(laat die kerels maar eens tot hun 60ste aan een band staan of in de bouw i.p.v. op een stoel achter hun pc)
Steeds meer jongeren vinden moeilijk werk en zeker vast werk...als de ouderen nu nog eens langer gaan werken wordt dit nog moeilijker...de jeugd is de toekomst zeggen ze dan...
Nog een spijtige beslissing is het feit dat er 1miljard euro wordt vrijgemaakt voor de werkGEVERS terwijl de werkNEMERS op hun kin mogen kloppen want die gaan daar niks van merken...eigenlijk versta ik die beslissing wel hoor want de meeste politici hebben wel banden,aandelen of een functie in bedrijven dus dat is lekker kassa kassa in hun eigen zak...ik hoop dat het volk wakker wordt en volgend jaar in de stembus de juiste beslissing neemt...
Verder ben ik en vele anderen enorm teleurgesteld in de christelijke(grootste) vakbond die tegenwoordig meer de politici en werkgevers steunt dan de werknemers...hoe kunnen zij nu akkoord gaan met zoiets of toch tenminste actie ondernemen...
De uitvlucht : als we te streng worden gaan alle bedrijven naar de lage loonlanden(waar de kwaliteit van geleverde producten trouwens enorm te wensen overlaat en klanten gaan afhaken)...is geen goede uitvlucht want dat doen ze toch als ze willen...met of zonder lastenvermindering en stakingen...
Je moet niet wanhopen hoor...als ze in het oosten ook vakbonden hebben,slimmer worden en beu beginnen doen dan zullen ze wel terugkeren en dan zullen wij eens foert zeggen of tenminste ze leegzuigen...
Ik reken zo een beetje : aan dit tempo komt er om de 10 jaar 2 jaar bij voor je op pensieon kan gaan...binnen 30 jaar mag je werken tot je tenminste 70 bent(als pensioen dan nog bestaat).