Sorry van dit latere bericht, ben het hele weekend weg geweest dus had geen tijd om te reageren.
Sorry als ik een beetje erg verwarrend overkom. Ik moet zelf ook zeggen als ik dit zo terug lees snap ik het zelf ook niet meer helemaal.
Ik bedoelde met het s.p. in %, het s.p. van het niveau (LC).
Dat beantwoord dan meteen ook vraag 2. Als het niveau te hoger dan het s.p. begint te worden begint de regelklep langzaam dicht te regelen. dit is hoe hier het wordt geregeld. ik denk dat ik me wel de fout ben ingegaan met zeggen hoe het werkt. want volgens mij regelt het niet met de flow. Ik neem aan dat we die hier wel een max geven zodat hij niet hierboven komt maar dit weet ik niet zeker eigenlijk.
Het probleem is me effe dat niks hier op de zuivering echt 100% klopt, mijn begeleider weet er ook niet heel veel vanaf, zo is hij hier geplaatst zonder dat hij een opleiding ervoor heeft gehad, hij snapt wel hoe hij het proces moet besturen om nitraat gehalte en stikstof kjelldahl onder het lozingsnorm te houden, maar hoe het proces echt werkt weet hij ook niet 100%.
en de originele P&ID's en SCADA kloppen ook niet meer 100%, P&ID's geven namelijk niks aan van regelkringen of stuursignaleringen aan. Wel dat er een LC of FQIT in zit. maar niet waar deze het stuursignaal naartoe stuurt of welke klep deze aanstuurt.
Ik denk dat ik het maar gewoon momenteel effe laat vallen, tot ik meer van het proces begrijp en ook de juiste hulpmiddelen hiervoor zijn. Ik heb me hier nu wel een paar klappers liggen met informatie (ondanks dat meeste zijn nog van voor 1997.. dus ook niet meer heel actueel)
Het spijt me dat ik zoveel van uw tijd heb ingenomen en er eigenlijk niet veel verder mee ben gekomen. Ik bedank u er wel heel erg voor dat u zolang bent blijven hangen om te helpen. Dus daarvoor Hartelijk bedankt Robert