Beste allemaal,
voor een project op school ben ik bezig met het zoeken naar manieren om energie uit de omgeving om te zetten naar meer 'visuele' voorbeelden. Het gaat dan om energie in de huiselijke omgeving zoals temperatuur, verschillen in luchtvochtigheid etc.
Ik ben mij nu aan het focussen of het mogelijk is om water te onttrekken aan de lucht. Ik wil geen gebruik maken van accu's etc. Het gaat dus waarschijnlijk een soort glasplaatje zijn dat gekoeld wordt waardoor water uit de lucht condenseert aan het oppervlak. Dit glasplaatje moet op de een of andere manier gekoeld worden zonder dat er elektriciteit in het spul komt. (OF er moet een apparaatje of iets dergelijks zijn dat zo weinig energie nodig heeft dat het weer op te wekken is dmv energie uit de omgeving (temperatuursverschillen->bijv sterling motor etc)
Het gaat dus om een autonoom werkend object en het hoeft ook niet constant 'te werken'. Het mag bijvoorbeeld ook beetje bij beetje energie verzamelen en dit bij een bepaald ijkpunt vrij laten komen. De periode die daarvoor nodig is maakt niet uit. Er mag zelfs over jaren gesproken worden.
Het idee moet zijn dat als dit over een miljoen jaar wordt gevonden, dat het weer ergens neergezet kan worden en weer begint te werken op de energie van de omgeving.
Ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen want het world wide web geeft me niet veel antwoorden;)