shimmy schreef:
Voorbeeld. Als mijn computer in slaapstand staat blijft hij door vouwen voor folding@home. Als hij klaar is met zijn opdracht stuurt hij de informatie weg en haalt nieuwe informatie op. Allemaal zonder uit de slaapstand te komen. Het lijkt me dus volledig afhankelijk van welke programma's draaide voor je hem in de slaapstand zette.
Ik heb daar ook aan mee gedaan maar dan SETI@Home. Maar geloof me: Als de computer met die zware langdurige berekeningen bezig is staat hij dus
niet in de slaapstand. Zet jij hem expliciet in de slaapstand dan stopt alles. Wel kan ik/je afhankelijk van je systeem het beeldscherm in de sluimerstand zetten terwijl de rest van de hardware (CPU dus) dat niet is. (De slaap of sluimerstand is bedoeld om een laag stroomverbruik te genereren en dat kun je niet stellen als de CPU met dergelijke berekeningen bezig is)
Nu werk ik met een Mac en bij mij betekent de sluimerstand dat alles stil valt. (Dus een berekening stopt of een torrent stopt etc.) Maar na het lezen van
dit artikel over Windows begrijp ik de verwarring want Microsoft heeft het één en ander nogal verwarrend ingericht en benoemd in de Nederlandse vertaling.
Onder Windows XP had je namelijk Standby en Hibernate (Ned: Standby en slaap) en was de laatste de zuinigste stand omdat dan ook de CPU zwijgt. Onder Vista en W7 echter werd dat sleep en hibernate (Ned: slaap en sluimer) en is ook hier de laatste de diepste slaap van de pc wat dus niet klopt want het woord sluimer betekend juist een minder diepe slaap dan slaap zelf.