Ja, misschien snap ik dat. Iedereen staart zich bij relativiteitstheorie stuk op verwrongen ruimte en de constante lichtsnelheid. Dingen die de fantasie prikkelen omdat ze niet kunnen. Maar relativiteitstheorie wordt voor meer dingen gebruikt die niet zo veel boeien, maar voor natuurkundigen wel belangrijker zijn.
Voor het begrijpen van ruimte en zwaartekracht zou ik de theorie het liefst meteen overboord kieperen. En de snelheid van het licht, nou ja daar komt men misschien nog achter als de mensheid wat geavanceerder is en betere experimenten kan doen.
Misschien ligt in een verbeterde quantumtheorie nog hoop op verbetering van lorentz-transformaties. Zou dat lukken, dan kunnen ze ART en SRT misschien eindelijk overboord gooien.
ik denk erg visueel, vanmorgen werd ik wakker met een plaatje van een Einstein-Lift in mijn hoofd. Meteen getekend, en ik wil hem even kwijt. Een vrij vallende lift in een eindeloos diepe liftschacht die met constante trekkracht omhoog getrokken wordt aan een touw zodat de waarnemer in de vrij vallende lift precies de zwaartekracht ervaart. Je moet wel heel hard trekken aan het touw om te compenseren voor het gewicht van de lift. In werkelijkheid hangt de lift natuurlijk gewoon 'stil' op maaiveld-hoogte, maar dat merk je niet binnen in de lift als je niet door het raampje kijkt.
- 23rd century anti-gravity elevator b 733 keer bekeken