Ik heb nog een oude analoge beeldbuis tv uit 2004. Panasonic. De kwaliteit begint nu echt minder te worden, maar dat is ook de enige reden waarom ik overweeg over te stappen naar een nieuwe tv. Ik zou het oude model het liefst opnieuw aanschaffen ! De moderne tv's hebben nadelen, o.a. als het gaat om bewegende beelden.
Uit mijn voorlopige onderzoek lijkt dat alle nieuwe tv's met een goede beeldkwaliteit 4k tv's zijn. Er is natuurlijk wel een aanbod van full HD, maar dit zijn of kleine toestellen of toestellen met een schijnbaar inferieure beeldkwaliteit, zoals b.v. uitgedrukt in Hz (50 of 100) en b.v. de BMR van Panasonic.
Ik heb nog veel standard definition dvd's (niet Blue Ray) die ik wel wil kunnen blijven afspelen. Maar of dat haalbaar is ? Ik begrijp dat sd op 4k afbeelden een beroerd beeld geeft. Van Blue Ray naar 4k b.v. zou nog wel kunnen, maar het zijn slechts sd dvd's.
Ik heb meer dan 100 dvd's. Ik vind het toch belangrijk om deze op een goede manier af te kunnen spelen, indien mogelijk. Weet iemand een oplossing ? Op de één of andere manier digitaliseren van de sd dvd's zou wat mij betreft geen probleem zijn, maar ik betwijfel of dat helpt. De huidige tv gaat toch niet meer jaren mee, dus vervanging zal onvermijdelijk zijn. En tv kijken doe ik op een tv, niet op een monitor op een bureau ...
Als de "teloorgang" van mijn dvd collectie onvermijdelijk is, dan is dat maar zo. Maar wel jammer. Nieuwe programma's zijn niet altijd beter, en soms is het gewoon prettig om oude terug te kijken.