"Ik heb het over stabiele deeltjes, die zorgen voor de evolutie van het heelal."
Waarom ben je die mening toegedaan? Verval van, en interactie tussen, deeltjes is evenzeer onderdeel van die 'evolutie'.
"Alleen deeltjes met lading zorgen ervoor dat we ze kunnen zien, letterlijk door o.a. fotonen. Neutrino's zijn niet te zien."
Neutrino's zijn waar te nemen. Als je 'zien' zó letterlijk neemt, dan zien we geladen deeltjes evenmin, slechts fotonen. En díe zijn juist weer ongeladen.
" het Casimir effect (wat naar mijn idee veroorzaakt wordt door fotonen en de Van der Waals krachten)"
Daar gaan we weer, met de volgende ononderbouwde en absoluut foutieve aanname.
Het wémelt van de mensen die menen fouten in de fundamenten van de natuurkunde gevonden te hebben, die menen een véél beter theorie ontwikkeld te hebben.
En vrijwel(?) allemaal blijken ze het mis te hebben.
Natuurlijk kun je nooit uitsluiten dat een genie, hoewel buitenstaander in dit vak, met revolutionaire en ook nog eens waardevolle nieuwe inzichten komt.
Maar omdat die kans zo ongelooflijk klein is, moet die buitenstaander op z'n minst blijk geven van grondige kennis van de huidige inzichten.
Anders is bestuderen van zo'n alternatieve theorie gegarandeerd verspilde tijd.
Ik constateer hierboven voortdurend elementaire fouten en onvoldoende kennis (onder andere wat betreft het Casimir effect en Hawkingstraling, om er maar twee uit te pikken). Ik weet daarom, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, dat tijd besteden aan jouw theorie neerkomt op tijd verspillen.
Mocht ik het mis hebben, dan lees ik dat te zijner tijd wel in de vakbladen. Waardevolle ideeën komen uiteindelijk altijd bovendrijven.
- Untitled 2264 keer bekeken
https://aeon.co/ideas/what-i-learned-as-a-hired-consultant-for-autodidact-physicists