Hallo allemaal
Ik ben een machine aan het ontwerpen waarbij ik een roterende as op een koker moet bevestigen.
Hiervoor weet ik geen goede oplossing.
Waar het over gaat is dus een as van rond 30 die moet bevestigd worden op een koker van 40x40x1.5.
Hierbij is het nodig dat de bevestiging demonteerbaar moet zijn aangezien andere componenten op de as bevestigd moeten worden ook moet de bevestigen vrijwel spelings vrij zijn in verband met de rest van de machine die zeer nauwkeurig moet zijn.
hiervoor is er een situatie schets gemaakt.
ook had ik al 5 ideeën bedacht die misschien zouden kunnen werken deze zijn:
1. een bus op de koker lassen waar de as in geplaatst kan worden met een gat door de as en de bus waar vervolgens een pin met perspassing in geplaatst word.
2. bus op de koker lassen met schroefdraad en uitwendige schroefdraad op de as daarna erin schroeven (deze oplossing zeer waarschijnlijk niet goed).
3. variant 1 alleen dan door het gat schroefdraad tappen en de as op de bus vast zetten met een bout moer verbinding.
4. een stuk as op de koker lassen en vervolgens de roterende as op de as van de koker monteren met een torsie stijve as koppeling.
5. gat in de koker maken waar de as doorheen gaat vervolgens 2 gaten door de koker en de as heen maken en hier 2 pinnen met perspassing doorheen plaatsen.
ik hoop dat iemand mij kan helpen.
alvast bedankt