Dit topic gaat over het boek Einstein Gravity in a Nutshell van Anthony Zee.
Zie: https://en.wikipedia.org/wiki/Einstein_ ... a_Nutshell
Vragen en opmerkingen over en naar aanleiding van dat boek kunnen hier geplaatst en gesteld worden.
Ah! Een nieuw lid van de club? Zou leuk zijn.
Heel erg herkenbaar!!Hoop het ook. Het is naar mijn ervaring heel moeilijk om in je eentje een dergelijke studie vol te houden wanneer er in je sociale omgeving niemand begrijpt waar het over gaat of waarom je daar zoveel tijd in zou steken.
Dat komt denk ik omdat Einstein de basisideen in zijn hoofd had wat er aan de hand was. Daarom wist hij ook hoe hij de zaak in een bepaalde richting moest sturen. Vandaar dat ik ook ernaar streef om die basisideen te achterhalen, alleen zit dat niet zo mee soms omdat velen meteen terugverwijzen naar alle wiskunde waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet en niet ziet waar het heen moet en waarom. Zou mooi zijn als Zee dat dus ook zo probeert te benaderen als Einstein zelf zou doen. Daarom blijf ik deze link wel volgen, maar ga het boek pas aanschaffen als blijkt dat het een beetje in de richting komt die ik nodig denk te hebben om het te kunnen volgen.Gast044 schreef: ↑zo 27 okt 2019, 19:19 Ik heb het stukje nog niet gelezen (ben of was vooral wat ziek (14 uur geslapen ..)). Maar hoop dat ik je kan bijbenen.
Maar de wiskunde, zoals ik het begrijp, is toch meer ter onderbouwing en verduidelijking van de ART. Einstein zelf, begrijp ik, had er maar moeite mee (hoe geniaal!).
"Since the mathematicians have invaded the theory of relativity, I do not understand it myself any more." A. Einstein.