Zie
viewtopic.php?f=237&t=209296
als jij een simpeler methode weet om het uit te rekenen is het ook goed. Maar doel ls wel om alleen het feit te gebruiken dat c= constant dus niet de ART formules want ik wilde juist weten of ik via een alternatieve route bij de ART kan uitkomen.
Dat lijkt mij .. iig onglooflijk veel werk!!elke situatie geldt lokaal, maar die plak ik gewoon aan elkaar, zie vorig bericht wo 30 okt 2019, 22:27. dan geldt steeds weer het equivalntieprincipe, alleen met een andere versnelling
Idee is om daar mathcad voor te gebruiken. als die echter met de juiste uitkomst komt, bv in de situatie van licht dat afbuigt rond de zon waar de dubbele waarde uitkomt tov newton, dan weet ik dat de gedachtes kloppen.
Uhm. Je doelt ook een beetje op dit filmpje (nietwaar?)
Even naar die link gekeken, maar ook daar wordt je gelijk in het diepe gegooit lijkt het en worden begrippen gebruikt die niet uitgelegd zijn en als je daarop klikt kom je weer een uitleg tegen waar ook weer verwijzingen staan. Zo blijf ik een beetje rondjes draaien, Dat is vaak zo bij wiki. Er zit geen opbouwende structuur in waar je stapjes kunt maken om eea onder de knie te krijgen. 'circulare referencing' Het gaat er meer vanuit dat je het al weet en dan als naslagwerk je gheugen kunt opfrissen en de formules terugvinden.Gast044 schreef: ↑wo 30 okt 2019, 23:23
Een simpelere of iig minder tijdrovend zou zijn:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rindler_coordinates
En neem de tijd hè!
Maar ik heb je laatst nog uitgelegd waarom dat niet lukt: het equivalentieprincipe is slechts 1 aspect van de ART.
Waar tover jij dan die Schwarzschild oplossing vandaan? Die veronderstel je dan simpelweg als gegeven?
Ik denk niet dat dit helpt (net zoals mijn veronderstelde vielbeins/'frame fields') en dat Hansh's onderneming slaagt zonder extra basiskennis tot zich te nemen. Maar ik wens em wel veel succes en plezier, want het moet wel leuk blijven tenslotteGast044 schreef: ↑wo 30 okt 2019, 23:23Uhm. Je doelt ook een beetje op dit filmpje (nietwaar?)
Een simpelere of iig minder tijdrovend zou zijn:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rindler_coordinates
En neem de tijd hè!
Reken het simpelweg uit met het Doppler-effect.
Dat klopt. Het ging me ook even om de eerste indruk zeg maar. Dit kunnen we natuurlijk bespreken, stapje voor stapje. Want een soort eindige elementen methode gebruiken voor gekromde ruimtetijd of voor versnellende frames lijkt mij niet de juiste weg. (Behoorlijk krachtige computers hebben hier met dubbelgekromde vlakken (en vooral met orthotrope materialen) al veel tijd voor nodig.)Even naar die link gekeken, maar ook daar wordt je gelijk in het diepe gegooit lijkt het en worden begrippen gebruikt die niet uitgelegd zijn en als je daarop klikt kom je weer een uitleg tegen waar ook weer verwijzingen staan.
Zekers! Maar het is toch leuk? En als HansH het op zijn manier leert en voor het een en ander voor mekaar krijgt, zou hem een geweldig 'Eureka gevoel' geven.Ik denk niet dat dit helpt (net zoals mijn veronderstelde vielbeins/'frame fields') en dat Hansh's onderneming slaagt zonder extra basiskennis tot zich te nemen. Maar ik wens em wel veel succes en plezier, want het moet wel leuk blijven tenslotte.
Hele goeie. Ik weet nog tijdens mijn "studeren". Dat veel studenten formules klakkeloos aannamen zonder te bedenken wat ze nou eigenlijk zeiden. En dan maar invullen. Tja, vanalles fout en niks geleerd.Geen enkele formule die je gedachteloos invult geeft inzicht.