Die boeken vereisen weinig voorkennis. Het is ook maar hoe serieus wms er zelf mee aan de slag wilt.
Voor het leren is beschikbaarheid van kennis en leerstof belangrijker dan de taal zelf.
Over C, C#, C++, Python, Javascript is gewoon het meeste te vinden.
De beste aanpak is om zeer simpele programma's en spellen te maken, en dan veel programma's maken. Ga dus geen photoshop maken, maar iets dat twee getallen vraagt en met elkaar vermenigvuldigt. Hoe dom dat klinkt, er zit veel meer in. Hoe reageert het programma in de ene taal als je geen cijfer maar een letter invult, en als je dat zelfde programma in een andere taal maakt, wat dat?
Dat is ook meteen waar het hacken om de hoek komt kijken. Er wordt veelal gezocht naar zwakheden zoals 999+3 = 002 en:
Vul hier uw naam in: [ wms ]; delete everything ;--
]
Wordt jouw naam nu: "wms ]; delete everything ;--" of wordt jouw naam: "wms" en wordt vervolgens alles verwijderd.
Voor het vetgedrukte vul ik in {b} tekst {/b} maar dan met vierkante haken.
Ik kan ook doen: {b} tekst
En het sluitende commando weglaten. ( {/b} ) Dan wordt alles tot het einde van het bericht vetgedrukt. Als wetenschapforum hier geen rekening mee zou houden. Zouden ook alle berichten na mij vetgedrukt worden, tot er een {/b} tag is.
Zoiets zien we hier:
viewtopic.php?f=11&t=210681