Een foto van bij de aankoop is naar boven gekomen. Voor alle duidelijkheid, het is een gewone horloge geen topmodel. Ik draag horloges dag en nacht bij warm en koud weer. Ik doe ze altijd uit als ik in water kom, ook al zijn ze waterdicht.
Ik kan het niet relateren aan iets van temperatuur of schokken. Iemand op horlogeforum schrijft wel:
"Ehm. Jongens ook een kwarts horloge wil wel eens een paar seconden stil staan en weer door gaan.
Vooral bij wat oude quartz horloges maak ik dat wel mee. Jet uurwerk is door de jaren minder soepel. Ook temperatuur is vaak een probleem bij vintage quartz uurwerken. Koude kan zorgen dat hij stil gaat staan. Warmt hij weer op dan gaat die weer lopen.
Er staan nu bij mij boven in de lade geheid een aantal stil omdat het daar nu een graad of 13 is."
Ze zeggen op het horlogeforum dat de kans groot is dat het aan de batterijklem kan liggen. Mocht ze niet meer in garantie zijn, dan zou ik ze zelf open maken. Ik heb een Chinees reparatiesetje, maar dat is niet gemakkelijk om een horloge daarmee open te krijgen.
We zullen zien dat ze terug in de winkel geraakt. Ik zal het laten weten, maar kan even duren want is niet vlakbij voor mij.