Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
OneStepForward
Artikelen: 0

Re: Vrijheid van meningsuiting

Satyr schreef:
OneStepForward schreef:Ach, ik heb (als christen zijnde) best normale gesprekken met satanisten gevoerd hoor.  

Satyr heeft meer bekeer gedrag. Iets waar satanisten trouwens afstand van nemen.

Het naar beneden trappen van het één en het verkondigen van het ander. Al kan het ook een soort van afzetten tegen ... zijn natuurlijk. Satyr zal vast een erg strenge christelijke opvoeding hebben gehad en zet zich nu af tegen z'n opvoeding. Zie je wel vaker in de adolecente periode.
Weer zoiets...als jullie niet begrijpen of niet willen begrijpen hou dan gewoon je mond want t komt zo dom over die bijbel taal :roll: 8)

En jij bent zeker vaak geslagen door je incest vader om te geloven in een boek wat hij wil dat je gelooft. zo kan ik ook wel dingen verzinnen *zucht* :P
Dat bedoelde ik idd met mijn post ^

Bedankt voor de bevestiging.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer
OneStepForward

Twee keer zelfs!

Ik zou me toch bijna gaan bekeren.

Ik wist dan ook niet dat het de doelstelling van dit forum was om zieltjes te winnen. Maar goed, ik sta open voor verassingen.
"De geschiedenis is de totale som van de dingen die hadden kunnen vermeden worden." - Konrad Adenauer
Sietse

8)  Wel om antwoord te geven op jou vraag ben ik satanist? Nou dat lijkt me zeer duidelijk,dus deze is volmondig JA! En of ik teleurgesteld ben in andere geloof? nou dat is niet eens aan de orde,ik ben ermee verbonden van uit eigen wil,dat valt bij christenen niet te zeggen omdat dit geloof met de paplepel word ingegoten.  
Dat is simpelweg niet waar. Veel Christenen zijn wel opgevoed met de bijbel. Echter kan je geloof niet aanleren. Alleen kennis kan je aanleren. Je gelooft pas als je bewust een keuze maakt voor God. Een gedwongen keuze is geen keuze, en dus is de persoon dan geen Christen.
zoals je al zei: "De basis van satanisme is haat"? Op de 1e plaats hoe wil jij dat weten?
Aan de hand van getuigenissen van ex-heksen en satanisten. Ik heb er boeken over gelezen, en gezien waar het toe leidt.
Je hebt volgens mij teveel horrorfilms gekeken (die meerendeel vanuit christenlijk geloof zijn gemaakt).  
Verkeerde aanname. Ik heb in mijn leven weinig horrorfilms gezien, en heb er ook geen behoefte aan om te vullen met kwaad.
De meeste spookverhalen van ritueele offers (waar jullie ook zeer bekent mee waren,ja zelfs mensen) zijn nooit bewezen,
Zoals ik al voorspelt had geloof je me niet. Mag ik je verwijzen naar het boek van Rebbeca Brown, 'He came to set the captives free'. Een schokkend exposee van satans activiteiten in de wereld, en de getuigenis van Elaine. Voorheen hoogste bruid van satan in amerika (ongeveer de grootste heks op de wereld) die een boekje open doet over hoe het er echt aan toe gaat. Verder ken ik nog een Rebekah, die ook een hoge bruid van satan is geweest. Ik zou zeggen, vraag het die mensen eens. Zij kunnen je beter dan wie dan ook vertellen welke god je werkelijk dient.
en slechts een handeling van christenen om mensen bij het spirituele en satan/enki weg te houden.  
Satanisme heeft geen patent op spiritualteit. Spiritualiteit vind je op heel veel plaatsen terug, ook in het Christendom.
De basis van satanisme is niet "haat" maar spirituele groei en kennis. Satan heeft nog nooit voor zich zelf kunne spreken,
Ik zie dagelijks hoe satan mensen kapot maakt en gebonden houdt. Maak mij niet wijs dat hij niet voor zichzelf spreekt.
Voor mij is het satanisme een levenswijze,ik ben er niet streng mee bezig maar ik erken Enki en respecteer hem en zijn demonen.
Dat had ik al wel door. Je gelooft mijn verhaal niet omdat je er nog niet zo diep inzit. Doe dat dan ook alsjeblieft niet.
Ze hebben al veel voor me gedaan. Ik ben er gelukkig mee,  
Sinds satan een gevallen engel, en wel van hoge rank is het logisch dat hij ook wonderen en tekenen kan verrichten als de God die hij vroeger diende.
"I was, am now, and shall have no end. I exercise dominion over all creatures and over the affairs of all who are under the protection of my image. I am ever present to help all who trust in me and call upon me in time of need. There is no place in the universe that knows not my presence. I participate in all the affairs, which those who are without call evil because their nature is not such as they approve."
Exacte kopie van hoe 'mijn' God over zichzelf spreekt. Gewoon terug te vinden in de bijbel, de Joodse Heilige Geschriften, en wie weet hoeveel boeken nog meer.

Een wolf kan ook witte kleren aantrekken..
Satyr

[/quote]

Aan de hand van getuigenissen van ex-heksen en satanisten. Ik heb er boeken over gelezen, en gezien waar het toe leidt.

ik ook met ex-christenen
De meeste spookverhalen van ritueele offers (waar jullie ook zeer bekent mee waren,ja zelfs mensen) zijn nooit bewezen,
Zoals ik al voorspelt had geloof je me niet. Mag ik je verwijzen naar het boek van Rebbeca Brown, 'He came to set the captives free'. Een schokkend exposee van satans activiteiten in de wereld, en de getuigenis van Elaine. Voorheen hoogste bruid van satan in amerika (ongeveer de grootste heks op de wereld) die een boekje open doet over hoe het er echt aan toe gaat. Verder ken ik nog een Rebekah, die ook een hoge bruid van satan is geweest. Ik zou zeggen, vraag het die mensen eens. Zij kunnen je beter dan wie dan ook vertellen welke god je werkelijk dient.

verhaaltjes zijn makkelijk te verzinnen.
en slechts een handeling van christenen om mensen bij het spirituele en satan/enki weg te houden.  
Satanisme heeft geen patent op spiritualteit. Spiritualiteit vind je op heel veel plaatsen terug, ook in het Christendom.

hahaha dwaas,het chistendom doet er alles aan om spiritualiteit te verbieden,deze was toch het werk van de duivel? :roll: jullie zijn spiritueel dood.
De basis van satanisme is niet "haat" maar spirituele groei en kennis. Satan heeft nog nooit voor zich zelf kunne spreken,
Ik zie dagelijks hoe satan mensen kapot maakt en gebonden houdt. Maak mij niet wijs dat hij niet voor zichzelf spreekt.

geloof wat je geloven wil,ik weet wel beter dat jou bloedgod en zijn wraakzuchtige engelen mensen dit aandoen om hun bang te maken

jij maakt mij idd niets wijs.
Ze hebben al veel voor me gedaan. Ik ben er gelukkig mee,  
Sinds satan een gevallen engel, en wel van hoge rank is het logisch dat hij ook wonderen en tekenen kan verrichten als de God die hij vroeger diende.

onzin Satan is een god geen engel,hij is ouder dan jullie religie.Hij hete toen enki.
"I was, am now, and shall have no end. I exercise dominion over all creatures and over the affairs of all who are under the protection of my image. I am ever present to help all who trust in me and call upon me in time of need. There is no place in the universe that knows not my presence. I participate in all the affairs, which those who are without call evil because their nature is not such as they approve."
Exacte kopie van hoe 'mijn' God over zichzelf spreekt. Gewoon terug te vinden in de bijbel, de Joodse Heilige Geschriften, en wie weet hoeveel boeken nog meer.

De bijbel bestaat uit gestolen en verdraaide dingen oa uit sumerian religies ver voor hun tijd.Dit is bewezen,lees de boeken maar es daar over.

Hail satan/Enki
ZonnTroLL

http://nl.wikipedia.org/wiki/Traditioneel_Satanisme

http://nl.wikipedia.org/wiki/Modern_Satanisme

Welke van twee bovenste is uw Satanisme, Satyr?

Als het geen van dezen is, wilt u mij/ons dan verwijzen naar een site over uw satanisme?

En bestaat er geen andere naam voor u satanisme, want er ontstaat hier nogal veel verwarring...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Satan ...ook mss interessant.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
ZonnTroLL

Enki was één van de belangrijkste goden in het pantheon van Mesopotamië.. Hij wordt door de Babylonieërs Ea genoemd, maar is meer bekend onder zijn Sumerische naam Enki.

Enki was de zoon van Nammu en Anu en de vader van onder andere Marduk en Nanshe. Hij wordt aan verschillende vrouwen gelinkt en volgens de Enki-cyclus hield hij er zelfs incestueuze relaties op na.

Enki was één van de machtigste goden van het pantheon, maar hij was een niet zo actieve god. Hij staat vooral bekend als een ordende god en god van de wijsheid. Enki verbleef in tegenstelling tot de andere goden, niet in de hemel maar in het Apsu of zoete water. Hij was immers ook de god van de vruchtbaarheid en het het genezende water en zo ook van de bezweringen. Enki was de god van het genezende water geworden toen hij de oergod Apsu had vernietigd. Volgens het Babylonische scheppingsverhaal had Enki hem met een spreuk in slaap getoverd en dan afgemaakt.

Volgens het mythologisch verhaal Atram-Hasis was Enki de schepper van de mens, maar ook de redder van de mens. De goden wilden immers de mensheid vernietigen, maar Enki wierp zich steeds op als beschermer.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Enki

Is dit uw satanisme? Satanisme is een foute benaming daarvoor vind ik...
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.
DePurpereWolf

Ik heb dit bericht bij politiek gezet omdat vrijheid van meningsuiting nou eenmaal een politiek aspect is. Maar waarom gaat dit onderwerp nu over verschillende religies?

Wat is een goede titel voor dit onderwerp, zodat ik het terug kan zetten in filosofie?
OneStepForward

Ik zou deze titel kiezen:

"Hoe kan ik een reden vinden om het christendom belachelijk te maken en mijn eigen religie (iets vaags wat ik "satanisme" noem) te promoten?

Dat doe ik met een discussie onderwerp waar ik vervolgens zelf al snel van off-topic probeer te raken."
sonny

ZonnTroLL schreef:
Satyr schreef:
2-24. Doch, indien gij het niet kunt doen - en gij zult het nimmer kunnen doen - wacht u dan voor het Vuur, dat voor de ongelovigen is bereid, welks brandstof mensen en stenen zijn.

9-73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

9-123. O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

66-9. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars en wees streng tegen hen. Hun woning is de hel en dit is een kwade bestemming!

98.6 Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het boek (Joden en Christenen) en de afgodendienaren zullen in het vuur der hel geworpen worden. Zij zijn de slechtsten der schepselen.
Da's alsof die nu echt denken da ze het allemaal zijn he en die agressiviteit..dat is toch niets voor iemand die gelooft in zo een mooi paradijs? Iemand verwensen naar de hel is volgens hen blijkbaar minder erg dan niet geloven...of zelfs vermoorden is minder erg :roll:

Waar slaat dat op?

en wat kan hen dat nu schelen? Er gelooft iemand niet in Allah, wel dan is dat maar zo. Dan moeten zij maar denken 'ik ga lekker naar de hemel en gij niet' ofzo...Een mens moet toch begrijpen dat zoiets fout is..maarja, iemand als ik kan daar niets aan doen he.
Omgang met niet-moslims Vraag & antwoord

[Edit moderator Veertje: onderstaande tekst is klakkeloos gekopieerd van: http://forum.gkv.nl/forum/view_message/154819 . Doe dit nog een keer zonder bronvermelding en je post wordt verwijderd.]

Vraag:

Moeten wij als moslims de ongelovigen haten? Mogen wij van ze houden of niet? En hoe zit het met familieleden die ongelovigen zijn?

Vraag ontvangen op 25 oktober 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Wij zijn opgedragen om goede omgangsvormen te hebben met de mensen, hen goed te behandelen en hen geen schade toe te brengen, Allah zegt (Interpretatie van de betekenis):,,Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen.” (Al-Moemtahanah: 8)

En Allah zegt (Interpretatie van de betekenis):,,En gaat niet in overtreding (tegenover anderen). Voorwaar, Allah heeft de overtreders niet lief.” (Al Baqarah: 190)

Dus heb een goede omgang met mensen en voornamelijk met je familieleden.

En Allah weet het beter
Jan van de Velde
Moderator

Wij zijn opgedragen om goede omgangsvormen te hebben met de mensen, hen goed te behandelen en hen geen schade toe te brengen, Allah zegt (Interpretatie van de betekenis):,,Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet bestrijden in de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen.” (Al-Moemtahanah:  
Als we nou dat soort verzen uit de geschriften van alle godsdiensten eens zouden kunnen samenvoegen tot een nieuwe Heilige Schrift, en de rest met alle niet zo vredelievende uitspraken eens rigoureus verwijderden, wat zou de wereld dan een hoop leefbaarder worden. Dan is er niets meer wat malloten nog tot schade van de mens en tot schande van het Hogere kunnen misbruiken ter bevrediging van hun eigen machtswellust....
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://sciencetalk.nl/forumshowtopic=59270
Veertje

Behalve Sonny (zie boven) blijkt ook Satyr een voorkeur te hebben voor het klakkeloos overnemen van teksten. Vergelijk de startpost maar eens met dit: http://www.freethinker.nl/meningsuiting.htm

Ik ben het zat, deze topic krijgt een -slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Terug naar “Politicologie en Economie”