Hondtel schreef: ↑di 09 aug 2022, 05:39
En welke zouden hier geschikt voor zijn? En. Moet er dan verder niks aangepast?
Hun project heeft ook slechts 2 aangestuurde wielen etc
Ik zou ook werken met 3 wielen. Dat lijkt mij het gemakkelijkste. Dan moet je geen hele stuurinrichting bouwen.
Twee wielen die je aanstuurt en het derde wiel dat kan roteren rond een verticale as zoals zij gedaan hebben.
Hondtel schreef: ↑di 09 aug 2022, 05:39
En welke zouden hier geschikt voor zijn? En. Moet er dan verder niks aangepast?
Hun project heeft ook slechts 2 aangestuurde wielen etc
Ik zou ook werken met 3 wielen. Dat lijkt mij het gemakkelijkste. Dan moet je geen hele stuurinrichting bouwen.
Twee wielen die je aanstuurt en het derde wiel dat kan roteren rond een verticale as zoals zij gedaan hebben.
Maar dan verlies je wel aan draagkracht, en zeker stabiliteit op minder goede ondergrond. Ik zou het dus persoonlijk dan eerder over designen, en het "sturen" laten gebeuren door de wielen in andere richtingen te laten draaien. Dan is een stuurinrichting ook niet nodig (of zie ik dit verkeerd)
Je wil elk van de wielen vooraan individueel kunnen laten draaien over een hoek \(\theta\) zoals in deze afbeelding op researchgate?
Dat gaat de complexiteit en de kosten significant doen toenemen, maar misschien bedoel je iets anders.
Dat drie wielen niet optimaal zijn voor de draagkracht en de stabiliteit snap ik wel, maar het lijkt mij wel de gemakkelijkste oplossing.
wnvl1 schreef: ↑di 09 aug 2022, 13:21
Je wil elk van de wielen vooraan individueel kunnen laten draaien over een hoek \(\theta\) zoals in deze afbeelding op researchgate?
Dat gaat de complexiteit en de kosten significant doen toenemen, maar misschien bedoel je iets anders.
Dat drie wielen niet optimaal zijn voor de draagkracht en de stabiliteit snap ik wel, maar het lijkt mij wel de gemakkelijkste oplossing.
Qua draaien lijkt mij het simpelste : draai naar richting 1 : wielen langs de linker kant draaien naar voor, Wielen langs de rechter kant naar achter.
Zo zou het geheel zelfs stationair kunnen draaien en geen verdere stuur ineixjeinf nodig. Enkel de juiste codering natuurlijk.
Of ben ik hier nu zo dom dat ik men Fout niet inzie?
Was ik ook aan het denken. Twee wielen zoals een winkelkarretje en twee wielen aandrijven. Geweldig zal dat niet sturen, maar misschien voldoende. Ik weet niet of voor- of achterwiel aandrijving het beste zou zijn. Ik zou intuïtief kiezen voor voorwielaandrijving.
Ofwel vertrekken van een oude gocart. Als je kan lassen kan je die misschien aanpassen en dan een aparte motor voor het stuur.
OOOVincentOOO schreef: ↑wo 10 aug 2022, 18:52
Kleine winkelwagen wielen lijkt mij geen optie. Op een trotroir gaat dat klapperen.
Zoals ik eerder aangaf een oude electrische rolstoel of scootmobiel lijkt mij realistisch.
In testfase eerst proberen als bolderkar met gas een dehendel. Naderhand wanneer realistisch geheel afstandbediening.
En opletten net accus en aandrijving van deze Serieuze kortsluitingen ontstaan makkelijk.
Niet “de wielen van een winkelwagen” maar “zoals bij een winkelwagen”. Zwenkwielen dus. Die worden ook gebruikt bij zwaardere transportoplossingen en bestaan ook met luchtbanden. Een stoepje hoeft dan geen probleem te zijn.
Het zou al een geweldige prestatie zijn mocht de topicstarter het werkend krijgen op een vlak terrein, dan denk ik ook aan die zwenkwielen. Ik denk dat het echt lastig is om zoiets over een borduur te laten rijden, maar wie weet...
Rupsbanden kan ook een optie zijn, maar ik denk dat je dan al over een serieus budget spreekt.
Als budget echt geen issue is, dan zo een hond van BostonDynamics die een karretje trekt met daarop de vuilbakjes. Zou zoiets best wel eens willen programmmeren
Zoals je zegt, wel heel erg opletten voor KORTSLUITINGEN en BRANDGEVAAR als je zoiets zelf maakt.