Gebruikersavatar
Xilvo
Moderator
Artikelen: 0
Berichten: 10.725
Lid geworden op: vr 30 mar 2018, 16:51

Re: linkage

irArjan schreef: zo 16 okt 2022, 20:13 Hier worden toch alle coordinaten gegeven? Daar zit B ook in, en dus impliciet AB ook...
Nee. B wordt gegeven als functie van Θ, en die waarde wordt niet gegeven.
Gebruikersavatar
irArjan
Artikelen: 0
Berichten: 380
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 13:04

Re: linkage

Klopt, excuus... Ik lees niet goed :(
Gebruikersavatar
wnvl1
Artikelen: 0
Berichten: 2.947
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 21:43

Re: linkage

Wat zegt maple als je bvb vraagt om

$$sin(2x) - 2 sin(x)cos(x) = 0 $$

op te lossen.
Gebruikersavatar
ukster
Artikelen: 0
Berichten: 4.916
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 10:42

Re: linkage

solve
solve 477 keer bekeken
Gebruikersavatar
ukster
Artikelen: 0
Berichten: 4.916
Lid geworden op: za 28 nov 2015, 10:42

Re: linkage

Wat me opvalt is dat als α en β gedeclareerd worden vóórdat de cosinusregel wordt opgelost onderstaand resultaat verschijnt, waarbij de laatste twee cijfers variëren van 1....23 ,afhankelijk van welke type simplificatie is gekozen.
solve
solve 474 keer bekeken
symplify
symplify 474 keer bekeken
Gebruikersavatar
wnvl1
Artikelen: 0
Berichten: 2.947
Lid geworden op: di 20 jul 2021, 21:43

Re: linkage

Maple gaat zelf de cosinusregel toepassen op basis van de figuur die je ingeeft?

In dat geval kan er natuurlijk gemakkelijker een bug inzitten aangezien dat misschien een functionaliteit is die waarschijnlijk niet behoort tot de kern van Maple waar bugs minder waarschijnlijk zijn.

Terug naar “Klassieke mechanica”