https://www.telegraaf.nl/nieuws/1017007 ... ndkracht-4
ik heb er een met een vermogen van 600W per sec en mijn buurman heeft er een van 600W per week
staat er ook bij bij welke windsnelheid anders zegt het nog steeds niet veel? (ik heb het artikel niet gelezen omdat ik geen zin heb om weer als die cookies en voorwaarden te accepteren)Pa Pinkelman schreef: ↑di 20 aug 2024, 18:23 Als ik alle foutjes negeer ga ik er van uit dat de molen 600 watt produceert. Dat vind ik best veel voor zo'n kleine molen. Een zonnecel van dat formaat (0,5 m2 ?) levert 100 watt. Hierbij ga ik uit van vol op zon (1000 watt/m2 en een rendement van 20%)
Al bij windkracht 4, volgens de maker. Overigens heeft hij het zelf steeds over "600 W per uur". Dat geeft dan meteen al wat minder vertrouwen in de maker.
Het was bij windkracht 4. Op het dak van een flat komt dat best wel vaak voor lijkt mij. Het formaat van de windmolen is een beetje te schatten door naar de foto te kijken. Diameter is 75-90 cm. Dus die 0,5 m2 is best onnauwkeurig.HansH schreef: ↑di 20 aug 2024, 18:35staat er ook bij bij welke windsnelheid anders zegt het nog steeds niet veel? (ik heb het artikel niet gelezen omdat ik geen zin heb om weer als die cookies en voorwaarden te accepteren)Pa Pinkelman schreef: ↑di 20 aug 2024, 18:23 Als ik alle foutjes negeer ga ik er van uit dat de molen 600 watt produceert. Dat vind ik best veel voor zo'n kleine molen. Een zonnecel van dat formaat (0,5 m2 ?) levert 100 watt. Hierbij ga ik uit van vol op zon (1000 watt/m2 en een rendement van 20%)
je zou het op kunnen vatten als levensduur criterium 600 watt per uur betekent dan dat het ding bij 600 watt in 1 uur stuk is. dus dat geeft dan inderdaad wat minder vertrouwen in de maker.
ik neem aan dat hij voor zijn bezoekje met de auto, fiets etc gekomen is en dan ongeveer heeft afgeschat hoe laat hij weg moest van huis. dus met 50km/uur is het dan dan toch wel handig als hij weet dat hij dan in 1 uur 50 km aflegt en niet in 2 uur 25 km.
Je hebt gelijkj, meestal schrijft men kWh