PNCO schreef:Ho even! Jij kijkt alleen naar oplossingen lijkt het wel, ik heb nooit gerept over de bijbel en ik heb nooit gerept over het feit dat ik niet naar problemen kijk. Daar kom jij nu mee. Blijkbaar is mijn verhaal dus niet duidelijk genoeg, en is het voor jou duidelijk dat hier een bijbel-lover voor je staat.
Well guess what my friend.. Ik geloof niet in de bijbel, ik geloof niet alleen in oplossingen, ik vind ook dat we moeten leren van onze fouten met de handling van problemen om ze zo beter te kunnen tackelen. Ik beoordeel ook niemand, ik laat alleen zien hoe het ook kan.
En als jij de wereld zo wil laten zoals het is, dat jij dus schijnbaar meer waarde hecht aan de boodschap van politici dan van bv medebediscussieerders.. moet jij weten.
Wat ik hierboven dus laat zien, is dat het heel menselijk is, te oordelen. Maar dat is niet natuurlijk naar mijn mening. Ik zeg niet dat iets fout gaat, ik zeg alleen dat iets beter kan (lees: een hogere keuze kan genomen worden) en ik word meteen verweten iedereen op zijn/haar fouten te wijzen. Moet er niet aan denken. Als mensen dezelfde fouten keer op keer willen maken, wie ben ik dan om ze tegen te houden? Als mensen 30x tegen dezelfde steen willen trappen, omdat ze zich na de eerste 29x nog niet konden voorstellen dat trappen tegen de steen pijn oplevert, laat ik ze rustig hun gang gaan. Ik ga niet zeggen: dat moet je niet doen, omdat.. of zeggen: doe maar lekker wel, toch niet mijn probleem.. In beide gevallen observeer ik gewoon. Mensen snappen niet dat ze zoveel pech en ongeluk in hun leven hebben, terwijl ze wel elke dag lopen te zeuren dat het zo slecht gaat.. Verrassing..
Mijn punt is, is dat alle problemen welke in de wereld spelen, ons allemaal aangaan. Alleen denkt iedereen nog in NIMBY-termen; zolang zij er geen direct gevolg van ondervinden zullen ze het rustig laten sudderen en zullen ze al helemaal niet aan oplossingen gaan denken..
Dat jij mij beticht te weten wat goed en fout is voor iedereen, dat vind ik jammer. Ik heb in dit topic namelijk geprobeerd te laten zien dat het anders kan. Ik heb nergens gezegd dat iedereen het zo MOET doen. Ik wijs mensen alleen op de mogelijkheid. En mijn voorbeeld van positief denken is slechts mijn manier van mijn voorbeeld stellen. Ik kan en zal nooit mensen gaan zeggen wat beter voor hen is, ik kan ze alleen assisteren. Ik hoop dat je dit verschil nu kunt zien en anders lees ik het hier wel
ik wijs je alleen op de dingen die je zegt.
Als je anderen wilt overtuigen van hun fouten, bedoel je gewoon mijn visie is de juiste en die van hun niet.
Oordelen doen we allemaal, denken kan niet anders.
je vertelt mij dat ik je beticht te weten wat goed en fout is, een zin later begin je alweer te oordelen, je wijst mensen op de mogelijkheid, je kan ze alleen assisteren, waarom? doen de iets fout dan?
Je zegt dat iets beter kan een hogere keuze, waar haal je die onzin vandaan?
Je zegt dat mensen dezelfde fouten maken door 30 keer tegen een steen te trappen hoewel dat misschien alleen bij jouw oordeel fout is.
Ja ze snappen niet dat ze zoveel pech en ongeluk hebben, terwijl ze lopen te zeuren.wat een verassing. tja de domkoppen. Jij observeert gewoon.
Niemand observeert gewoon, je oordeelt en interpreteert alleen.
Ik ben niet anders hoor, ik ben net als jij en iedereen, geen uitzondering.
Maar als je naar het probleem wilt kijken, kijk dan eens naar wat je onderschrift vertelt.
Kijk NAAR het probleem, in jezelf, jezelf, denken...constant bij alles wat je doet, ik kijk..., ik denk.. ik wil...ik vind....
Er is geen probleem, de problemen creeeren we zelf.
Niemand maakt mij ongelukkig, ik doe het zelf, ik ben het probleem dat het probleem veroorzaakt, niet iemand anders. Zolang ik blijf proberen gelukkig te worden creeer ik ongelukkigheid.
Zolang denken de meester is over dit organisme zal er nooit een vredige wereld zijn, denken is ik ik ik. Het is kennis, het is verleden en alleen verleden. Dit verleden is wat jouw persoon maakt. Denken is mechanisch en niemand kan het controleren, dus de "ik" blijft zolang je leeft.
Maar verder heb ik er geen problemen mee hoor, ik zie gewoon geen positieve veranderingen in de wereld, oorlog, armoede, uitbuiting enz is toch orde van de dag? als sinds mensheugenis is het zo, het kan niet veranderen, onmogelijk. Is er iets te veranderen dan? of denk je dat alleen maar? en creeer je weer dat conflict?