Hopper
Artikelen: 0

Re: Een positieve ontwikkeling in de wereld?

PNCO schreef:Hehe sorry voor mijn ietwat felle stuk. Nu ik zo jouw reactie lees, snap ik je reactie wel. Ik ben het echter niet eens met jouw standpunt dat de mens niet kan veranderen zolang deze denken. Denken heeft naar mijn mening ook veel goeds te bieden. Alleen legt denken tegenwoordig toch meer de nadruk op "vooruitgang"..

het wederzijdse onbegrip 8). Ik ben er namelijk van overtuigd dat de mens wel degelijk zonder te oordelen kan leven. En helaas is het mij niet gelukt, dat duidelijk neer te zetten in mijn woorden. Maar ik vind taal dan ook eigenlijk maar een simpel communicatiemiddel.  

Helaas merk ik bij mezelf dat het geen gemakkelijke stap is, zonder te oordelen leven. Het vergt veel moeite, aangezien je dit voor jezelf moet aanleren.  
hoe mooi zou de wereld zijn als we dat denken zouden gebruiken waar het voor is, communicatie, en na de communicatie niets.

Als ik naar mezelf kijk merk ik vaak op dat ik de meeste dingen verzin, kijk naar te tv en in gedachten draait een ander verhaal, soms twijfel ik welke de werkelijkheid is en zie dat mijn denken dit moment het Nu nooit zal accepteren want het is alleen verleden, geheugen dat is alles wat denken is. Daarom zul je nooit zonder oordelen kunnen leven, verleden en kennis, geheugen is alles wat je bent, dat maakt je persoon.

Ben je nou echt niet op zoek naar iets? Iets in mij zegt mij dat je dezelfde zoektocht houd die ik 2 jaar geleden begon.

Ook unity ervaringen door meditatie heb ik gehad, maar ook dit creeerde ik zelf, mijn denken. Het duurde 2 jaar voor ik dit door had dat ik het onbekende niet kan ervaren, alleen iets waar ik kennis van heb kan ik ervaren of creeren. Meditatie is zinloos en levert problemen op.

Je poging om zonder oordelen te leven zal niet lukken hoor, dat verzeker ik je. Het zal alleen het denken sterker maken, dat wat oordeelt.

Het proberen niet te oordelen zal alleen maar meer oordelen opleveren.

Geef het op nu het nog kan :roll:

Denken is altijd destructief, het is goed voor technologie, dat is mechanisch en zo is denken, terwijl je slaapt zal het problemen oplossen op mechanisch gebied, zo maar opeens is de oplossing er als je wakker wordt, maar levende problemen kan het niet aan, het levende bewijs is er. zie de geschiedenis, dezelfde problemen zonder oplossing.
PNCO

Hehe..

wie weet heb jij gelijk.. Maar dan kom ik het vanzelf tegen hoor. Ik ben niet zo zeer met meditatie bezig, hoewel het me af en toe wel rustig houdt. Ik mediteer niet echt volgens mij, heb er maar zo wat bij bedacht :P

Maar dan vind ik deze quote (thnx to p!) ook wel weer mooi:
How Einstein probed the power of the human mind

Einstein's physics transformed how we understand the world, and his pacifism inspired generations. But his writings on philosophy did not get the recognition they deserve  

ALBERT EINSTEIN had many passions beyond his physics. He spent much time thinking, writing and speaking on nuclear disarmament, human rights, democracy, education reform, even reducing the conflict between Arabs and Jews. Less well known, however, are his contributions to philosophy.  

Einstein thought deeply about the nature of knowledge and of reality, about scientific theories and their relation to the world. He often wondered how the hidden, unseen world that his equations described was possible. How is it that the mind can venture into realms of knowledge divorced from our everyday experiences? Einstein answered with a bold philosophical conviction: our minds have access to the reality beyond that we can see.  

This was a controversial, even audacious statement to make, though not at all out of character, for Einstein was rarely afraid of wading into the deep waters of new disciplines.  http://www.newscientist.com/channel/bei ... 1.900.html
Mijn vraag dan weer aan jou Hopper: hoe zie jij de realiteit?

Aangezien jouw zoektocht toch wel wat overeenkomsten heeft met de mijne :roll: . Kun je me misschien wel behoeden voor eventuele problemen 8)
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.
Hopper

Lees de online boeken van U.G Krishnamurti eens door en misschien krijg je hetzelfde effect wat ik heb gehad. Het is in het Engels en het kost een tijdje om die dingen door te lezen. http://www.well.com/user/jct/index.html

Maar positieve effecten krijg je niet hoor. Je bent zo van de illusie af die je zoekt. het is een anti-guru, een guru terrorist, maar alles wat hij zegt is niet te ontkennen als je er echt op gaat letten wat je doet en denkt.

En het is gratis online natuurlijk, hij verdient er zoals anderen niets aan.

Misschien word je wel net zo negatief als ik :P :roll:
PNCO

Haha die site ken ik al. Heb em alleen nog nooit echt goed doorgenomen! Zal ik zeker doen, want hoe meer ervaringen van anderen hoe beter ik mijn eigen ervaringen kan gaan indelen :roll:

Thnx voor de link! En voor jou dan deze aangezien je zo negatief denkt: http://www.successconsciousness.com/index_000009.htm :wink:
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Terug naar “Filosofie”