Eigenlijk heb je gelijk, maar ook weer niet helemaal. Het volgen van een goede montering heeft inderdaad een correctie, bij de een wat meer als de ander. Dus hoef je alleen te corrigeren. Als je helemaal met de hand via een volgkijker fotografeert, moet je niet alleen corrigeren maar ook het volgen op zich, wat weer kans op fouten geeft.Waarom gebruikt dan niet iedereen een volgkijker? De kosten heb je toch wel, of het nou voor een gemotoriseerd systeem is,of een 2e scoop.Anders zie ik mischien toch af van mn motorsysteem een spaar voor een klein kijkertje erbij
Als ik zover klaar ben, zal ik dat zeker doen, maar het focussysteempje is slechts één van de projecten waarmee ik bezig ben.......TerraNova: Zou je niet eens een foto kunnen maken van je eigengemaakt focussysteem? Ben benieuwd hoe dat er uit ziet...
3 tandwieltjes (tot nu toe), dat werkt, maar het is nog in de "uitprobeerfase".betelgeuse schreef:ok
ben wel benieuwd hoe je de overbrenging, zeg maar, heb gerealisseerd.
Ik zou zeggen ,ga vooarl uw gang!!is het interessant om mijn gehele fotosessie hier te posten? Weet niet precies hoe groot die post dan zal worden, maar reken op meer dan 25 foto's...
Daar ga je geen spijt van krijgen!!.......Vanwege een wat stroef slewende (of beter gezegd soms wel en soms niet slewende) RA-as ga ik vanavond mijn HEQ5 eens helemaal opnieuw invetten. Om fouten te voorkomen leg ik alles vast op foto zodat ik later weer alles precies op dezelfde plaats kan zetten. Is het interessant om mijn gehele fotosessie hier te posten? Weet niet precies hoe groot die post dan zal worden, maar reken op meer dan 25 foto's...