Het enige dat ik kan bedenken wat er zou kunnen gebeuren mocht de aarde bezocht worden door buitenaards leven in de vorm van een fysieke verschijning (ik spreek alleen namens mezelf) is dat ik gewoon doorga met het leven dat ik leef.
Stel je stuurt een groep van de beste wetenschappers, inclusief de huidige wetenschappelijke kennis in boekformaat naar het jaar 0.
Zou dat geen invloed hebben op de loop van de geschiedenis? Ik denk het wel.
Onze kennis heeft de afgelopen 2000 jaar een enorme invloed op ons leven gehad, en zo zal ook de kennis van een buitenaardse beschaving dit hebben.
Je zegt zelf dat je door zou gaan met het leven dat je leeft, maar het is glashelder dat technologie en kennis jouw leven vormgeeft -> je zit nu namelijk op het internet, en waarschijnlijk rijd je elke dag met de auto, fiets, bus of trein naar je werk.
Zolang ik niet weet wat de belangen van het buitenaardse leven zijn en ik niet weet wat het wil, zal ik me niet druk maken over eventuele gevolgen.
Je beseft toch wel dat je hier op een filofosie forum zit, een plek waar er constant nagedacht wordt over hypothetische stellingen?
Wat is het dat nadenken over dit specifieke onderwerp je zo tegenspreekt?
(en de 'speld in een hooiberg' analogie kan je ook vervangen door 'hooi in een hooiberg')
Bewijs het maar.
Bewijs jij jouw 'speld in een hooiberg' analogie maar.
Als je geinteresseerd bent in astrobiology, dan kun je de informatie op deze site doorlezen:
http://www.newscientistspace.com/channel/a...my/astrobiology