Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
klavermaatje
Artikelen: 0

Re: (Politiek) Wat te doen met het volgende probleem?

Frenkel heeft wel een beetje gelijk, al zou ik het niet zo direct willen beredeneren. Dat Pim door Melkert en Rösenmuller is vermoord staat natuurlijk als een paal boven water.

Sorry, maar die paal boven water zie ik echt niet!

In feite deden Melkert en Rosemuller niet anders dan wat Pim zelf ook deed: kritiek leveren zonder daarbij een blad voor de mond te nemen!

Het motief van Volkert van der G is zo helder als koffiedik, en M. en R. komen daar niet in voor! Bovendien, je kunt toch ook geen medeleerlingen van Murat beschuldigen als die misschien wel eens ruzie met deze leraar hebben gehad? Dat slaat nergens op!

Ik ben geen Melkert- of Rosemuller-fan, maar om ze als moordenaars te bestempelen gaat me toch te ver. Ik vond de sfeer vlak na Pim's dood benauwend: "Pas op met wat je zegt of in de krant schrijft, want daar kun je keihard op worden afgerekend". Gelukkig zijn we dat nu weer kwijt, en is kritiek weer toegestaan. En zo hoort het ook.

Klavermaatje.
Tool

Ik ben het er mee eens dat criminaliteit en wangedrag vooral onder jongeren erg hard moet worden aangepakt. Zodat ze als ze volwassen zijn fatsoenlijke kunnen functioneren in de maatschappij. Ik zou ook graag kampen zien waar scholing en het leger wordt gecombineerd, dit moeten zeer strenge heropvoedingskampen zijn waar jongeren hun vrienden en ouders niet meer mogen zien. Ik vind ook dat plaatsing in deze kampen bij bedreiging van leraren al plaats moet vinden.

Of deze jongeren nou allochtoon of autochtoon zijn, dat maakt niet uit natuurlijk.

Het is helaas wel zo dat allochtonen vaker de criminaliteit in gaan dan autochtonen, maar ik geloof niet dat deze mensen "slechter" zijn dan "ons". Integratie is een zeer moeilijk proces waar generaties overheen gaan. Iemand komt hier wonen en wordt gediscrimineerd, en deze persoon gaat daardoor misschien de criminaliteit in, en daardoor wordt deze nog meer gediscrimineerd. Dat is gewoon een kettingreactie.

En de vraag is niet waar die kettingreactie begonnen is en dus de oorzaak van de hoge criminaliteit onder allochtonen is, maar de vraag is hoe wij dit kunnen verminderen.
Anonymous

Er zijn veel voorbeelden waar mensen van alle kleur samen leven,tot de politiek,gedreven door winstbejag,roet in het eten gooit.De godsdienst en de staat zijn de aartsvijanden van het individu.Zij proberen te bepalen hoe wij moeten denken en wie wel of niet onze vrienden zijn.
Anonymous

Onbegrijpelijk geweld van sommige individuen lijkt iets van deze tijd te zijn, het lijkt steeds erger te worden en het lijkt uit de hand te lopen.

Ik vind het niet raar als mensen hierdoor bang worden en de media helpt ook niet echt mee want onze cognitieve processen selecteren dan vaak alleen die informatie die onze angst voedt en dan is de uitkomst duidelijk:

Allochtonen zijn slecht en moeten het land uit.......maar ja om geen felle reacties te krijgen zeggen we erbij dat we geen racisten zijn en dat niet alle buitenlanders het land uit moeten maar alleen de buitenlanders die crimineel zijn. En vervolgens hopen we op een partij die alles oplost.

Maar ik denk dat we dan vergeten dat crimineel gedrag geen kleur heeft. Ik heb geen oplossing voor een beter bestaan tussen onze medemensen maar 1 ding is duidelijk: ga niet zitten generaliseren omdat je bang bent.
Anonymous

Via via ben ik op deze site beland en ik moet zeggen dat ik met open mond heb gelezen wat er hier is geplaatst. Wat een verkeerde interpetatie van de Islam.

De islam is een geloof vol liefde. Wie van God houdt moet ook van zijn

naasten houden.

Ik kan jullie geen ongelijk geven na alles wat er gebeurt is in Amerika en Iran etc. Maar dat heeft niks met geloof te maken. Dat wat daar gebeurd is misbruik maken van het geloof.
De christelijke God is niets minder dan de God van Mozes. In zijn tijd had vrijwel ieder mens een eigen god. In die tijd was het ook zo dat als je de naam van je God kende je deze in je macht kreeg. Mozes zou zijn naam te weten zijn gekomen en had een pact gesloten.
Boaz,

De christelijke God, de islamitishce God, de Joodse God.. Er is maar 1 God en hij is de God van en de Christenen en de Joden en de Moslims.
Maar daaruit is het Crhistendom vervolgens ontstaan. In het begin een kleine sub stroming die niet veel voorstelde maar Jezus Christus (Jezus = de verlosser, Christus = Koning der Joden) heeft daar verandering in gebracht. Ongetwijfeld ook een groot leider maar geen zoon van God.
Tuurlijk was het niet de zoon van God. Voortplangting, familie en al die begrippen zijn voor de mensen bedoelt. Er is maar 1 God, en hij heeft geen vrouw of zoon of dochter of moeder of vader of weet ik veel wat.
Is de Koran achterlijk. Niet achterlijker maar minstens zo achterlijk. Een blangrijk verschil echter tussen de 2 religie's is dat het Christendom een redelijk progressief geloof is. Je mag wat anders denken en je mag nadenken over het geloof. De koran stelt dat alles wat je geacht wordt te weten reeds bedacht is door je voorvaderen. De poort naar het denken is gesloten. Alles wat je weten wilt staat in de Koran. De ideeen die gelden over vrouwen en omgangsvormen staan redelijk geod beschreven. Let wel dat de Koran is geschreven in een tijd dat barbaarse praktijken orde van de dag waren. In die tijd kregen vrouwen juist rechten door de Koran. Daarnaast werden mannen behoorlijk tot de orde geroepen door de Koran. Met andere woorden, in die tijd was het een zeer modern en vooruitstrevend boek. Alleen past het niet helemaal meer in onze tijd. Ondertussen is het niet modern meer.
Boaz,

De poort naar het denken is gesloten???? Helemaal niet! Allah heeft gezegt: "Denk na, lees, zoek en probeer zelfs om mij te vinden". In de tijd tussen de bijbel en de Koran begonnen de mensen weer van het pad af te gaan, om het maar zo te zeggen. Bv. pasgeboren meisjes werden levend begraven, want de mannen hadden liever een zoontje! Om de mensheid te verbeteren is de Koran geschreven.

Dat de vrouwen rechten kregen met de komst van de Koran is waar. In de Koran staat ook duidelijk geschreven dat ze evenveel rechten hebben. De mensen uit deze tijd maken cultuur van het geloof.

je zegt dat het niet in deze tijd past, geloof past in elk tijd. Het gaat gewoon om interpatie.
Gautama Boeddha: Omstreeks 600 v Chr. geboren uit de maagd Maya
Boaz,

Boeddha was de zoon van 'n Hindoe-vorst.
Dionysus: Griekse Godheid, geboren uit een maagd in een stal en in staat om water in wijn te veranderen
Dat kan je hier toch niet mee vergelijken? Zijn vader en moeder

waren allebei goden. Zeus had een verhouding met Semele en ik denk niet dat ze maagd gebleven is.

etc. etc. etc. ik heb niet alles gelezen.

Nu nog een reactie over de onderwijsachterstand en de criminaliteit van de allochtonen.

Het onderwijsachterstand waar mensen het over hebben is merendeels een stereotype. Ik zit zelf op de HBO en mijn broertje doet vwo. Daarnaast heb ik zat Turkse en Marokkaanse vrienden die op de HBO of op de Uni zitten. En de achterstand die er is, is logisch toch? Nederlands is voor vele van ons de 2e taal en voor sommige zelfs de 3e taal. Hey sorry dat wij hier problemen mee hebben en het niet zo vloeiend kennen als de Nederlanders zelf. Gaan jullie maar in Turkije wonen en daar studeren, wedden dat jullie met dezelfde problemen te maken krijgen.

De criminaliteit ligt niet aan de afkomst, de criminaliteit ligt aan de de leefomgeving. Ga maar kijken in Turkije en Marokko, denk je dat ze daar net zo erg zijn als hier?

En alsof de autochtonen niks crimineels doen? Dat wordt niet gezien,

daar wordt niet op gelet. Als een Nederlandse man iemand vermoord hoor je op het nieuws een weet ik veel hoeveel jarige man heeft iemand vermoord. Als diezelfde man nou een Turk zou zijn, zouden ze zeggen van, een weet ik veel hoeveel jarige TURKSE man heeft iemand vermoord.

etc. etc. etc.

Wat ik als laatst wil zeggen is dit:

We leven nou eenmaal in hetzelfde land. Probeer elkaar te accepteren

en leef MET elkaar en niet LANGS elkaar.

Door met elkaar te werken zal de integratie van de buitenlanders ook veel en veel beter gaan.

Don't get me wrong, ik beschuldig de autochtonen niet! De schuld ligt aan beide kanten.

Life is 2 short 2 hate...

Mijn excuses als er taalfouten in zitten. Ik heb het even snel snel

geschreven
Boaz

De islam is een geloof vol liefde. Wie van God houdt moet ook van zijn

naasten houden.
Dan heeft niet iedere moslim de islam goed begrepen. Dan druk ik me zwak uit. Hetzelfde geldt natuurlijk voor allerlei andere religie's, maar (gelukkig) sterft de religie zoals die was (het christendom) langzaam uit in Nederland.
De christelijke God, de islamitishce God, de Joodse God.. Er is maar 1 God en hij is de God van en de Christenen en de Joden en de Moslims.
In oorsprong niet.

[quote=''n Turk']De poort naar het denken is gesloten???? Helemaal niet! Allah heeft gezegt: "Denk na, lees, zoek en probeer zelfs om mij te vinden". In de tijd tussen de bijbel en de Koran begonnen de mensen weer van het pad af te gaan, om het maar zo te zeggen. Bv. pasgeboren meisjes werden levend begraven, want de mannen hadden liever een zoontje! Om de mensheid te verbeteren is de Koran geschreven.

Dat de vrouwen rechten kregen met de komst van de Koran is waar. In de Koran staat ook duidelijk geschreven dat ze evenveel rechten hebben. De mensen uit deze tijd maken cultuur van het geloof.

je zegt dat het niet in deze tijd past, geloof past in elk tijd. Het gaat gewoon om interpatie.[/quote]

Geloof is gevaarlijk. Geloof biedt geen ruimte voor discussie of alternatieven. Als je gelooft, verwerp je daarmee alles wat er tegen indruist. Als je gelooft, kun je dingen doen vanuit dat geloof die zonder meer walgelijk zijn, maar dat kun je goed praten, want het is je geloof. Je mag een homo voor varken uitmaken, want dat is je geloof. Je mag discrimineren, zolang het maar een geloof is. Geloven is niet van deze tijd. We mogen nadenken en discussieren. Je mag kritische vragen stellen en het wereldbeeld veranderen. Zonder heilige boekjes dus.
Gautama Boeddha: Omstreeks 600 v Chr. geboren uit de maagd Maya
Dionysus: Griekse Godheid, geboren uit een maagd in een stal en in staat om water in wijn te veranderen
Dat kan je hier toch niet mee vergelijken? Zijn vader en moeder

waren allebei goden. Zeus had een verhouding met Semele en ik denk niet dat ze maagd gebleven is.
Het gaat om de vertelling. De vertellingen tonen sterke overeenkomsten met de geboorte van Jezus. Er is blijkbaar een fantast geweest die het een en ander door elkaar heeft gegooid.

[quote=''n Turk']Nu nog een reactie over de onderwijsachterstand en de criminaliteit van de allochtonen.

Het onderwijsachterstand waar mensen het over hebben is merendeels een stereotype. Ik zit zelf op de HBO en mijn broertje doet vwo. Daarnaast heb ik zat Turkse en Marokkaanse vrienden die op de HBO of op de Uni zitten.[/quote]

Er zitten ook genoeg allochtonen in het hoger onderwijs. Het gaat er ook niet om of ze slim of dom zijn. Het probleem is onze eigen overheid, de zachte heelmeester. Binnenkort emigreer ik naar Australie. Voor mijn verblijfsvergunning moest ik een uitgebreide taaltest doen. Ik moet engels vloeiend lezen, schrijven, verstaan en spreken. Het rare is dat iedereen in mijn omgeving dat niet meer dan normaal vind. Er wordt ook gekeken of er wel mogelijkheden zijn voor mij. Als ik kansloos ben op de arbeidsmarkt, kom ik er niet in. Is dat eerlijk? Ja, ik vind van wel.

Als ook maar wordt aangeroerd dat we potentiele immigranten in hun thuisland de taal willen leren, dan staat half nederland op zijn kop! Laat staan dat we zeggen dat er een forse groep is die kansloos is op de arbeidsmarkt.... Zoals de Australiers dat wel doen.

Het wordt ook tijd dat we een onderscheid maken tussen economisch en politiek vluchtelingen.
En de achterstand die er is, is logisch toch? Nederlands is voor vele van ons de 2e taal en voor sommige zelfs de 3e taal. Hey sorry dat wij hier problemen mee hebben en het niet zo vloeiend kennen als de Nederlanders zelf. Gaan jullie maar in Turkije wonen en daar studeren, wedden dat jullie met dezelfde problemen te maken krijgen.
Zie voorgaande argumentatie...
De criminaliteit ligt niet aan de afkomst, de criminaliteit ligt aan de de leefomgeving. Ga maar kijken in Turkije en Marokko, denk je dat ze daar net zo erg zijn als hier?
Er wordt daar vele malen harder opgetreden tegen crimineeltjes dan hier. Nog een belangrijk verschil tussen de culturen is dat het in Nederland niet gebruikelijk is andermans kinderen te corrigeren. Gedurende de gehele jeugd kunnen de (marrokaanse/turkse) kindereen ravotten op straat zonder dat er gecorrigeerd wordt (5 jaar kanaleneiland (=grote probleemwijk in Utrecht) ervaring). Dat levert uiteindelijk een hoop problemen op.
En alsof de autochtonen niks crimineels doen? Dat wordt niet gezien, daar wordt niet op gelet. Als een Nederlandse man iemand vermoord hoor je op het nieuws een weet ik veel hoeveel jarige man heeft iemand vermoord. Als diezelfde man nou een Turk zou zijn, zouden ze zeggen van, een weet ik veel hoeveel jarige TURKSE man heeft iemand vermoord.
Als je iets niet kunt zeggen dan is dit het wel. Er wordt NOOIT maar dan ook NOOIT gezegd wat de komaf van de dader was, tenzij dat onontkoombaar is. Hoewel ik dat graag zou willen zodat ook ik weet hoe vaak het een allochtoon is en hoe vaak een autochtoon. Feit is wel dat 80-90% van de gevangen allochtoon is. Wat daar dan weer de oorzaak van is is een andere discussie, maar durf het niet op discriminatie te gooien. Dat is zo ongeveer het eerste woord dat de 'probleem' allochtonen leren in Nederland.
Elmo

Feit is wel dat 80-90% van de gevangen allochtoon is.

Waar heb je dit feit vandaan?
Never underestimate the predictability of stupidity...
Boaz

Ik was (weer eens) wat te snel. :shock: De genoemde cijfers slaan op de gevangenis in R'dam.

Wat nauwkeuriger;

(Cijfers van sept. 2003)

8015 gedetineerden uit Europa (waarvan 6235 gedetineerden van Nederlandse komaf)

5956 gedetineerden van buiten Europa (waarvan 985 Marrokanen en 655 Turken)

Van het totaal aantal gevangen is 44.6% Nederlander. Dus 55.4% is geen Nederlander.

Waarvan;

1780 uit Europa

2150 uit Afrika

2590 uit Z. Amerika

935 uit Azie

195 uit Amerika

95 Oceanie/Onbekend

Bron: CBS

Hierbij moet de opmerking gemaakt worden dat alleen 1e en 2de generatie immigranten worden aangemerkt als niet-Europeaan. Geboren uit allochtone ouders betekend 2de generatie. Het nageslacht daaruit volgend is Nederlander. Dit kan een enigzins 'gekleurd' beeld geven. 3de generatie cijfers worden niet meegenomen in de statistiek.

Dus dit 'feitje' is behoorlijk afgezwakt!

Bedankt Suyver, dat je me iets verder laat kijken dan mijn neus lang is. :wink:
Boaz

De poort naar het denken is gesloten?
Nog even hier op terugkomed. Er zijn allerlei verschillende stromingen binnen de Islam. In de soennitische Islam, die door veel moslims wordt aangehangen, zegt men dat de poort van de idjtihad (=het zelfstandig redeneren) gesloten is. Maar daarmee heb je het niet over alle moslims. Binnen het Christendom zijn ook veel stromingen, waarbij de een extremer is dan de ander.

Wat positiefs van de Islam;

De Koran die door Mohammed werd opgelegd (als politicus) zei dat de eerste moslimplicht het scheppen van een rechtvaardige egalitaire maatschappij was, waar arme en kwetsbare mensen met respect werden behandeld (PvdA?). Dat vereiste een jihad (wat eerder strijd of inspanning dan heilige oorlog betekent) op alle fronten. Geestelijk, politiek, maatschappelijk, persoonlijk, militair en economsich. Vanuit dit opzicht is de jihad een stuk begrijpelijker...
Anonymous

Het katholiek geloof is er ook een van liefde totdat je je mond opendoet.Uit liefde werden ketters en heksen verbrand.Misbruik van kinderen werd gedekt met de mantel der liefde.Uit liefde stuurt men leugens in de wereld over het condoom en werkt men mee aan de verspreiding van aids in de ontwikkelingslanden.Dit is hun manier van geboortebeperking.Abortus is moord.Je moet ze eerst kweken tot ze twintig zijn en dan kunnen ze kapot geschoten worden,voor God,koning en vaderland.Dat is geen moord.
Anonymous

Dan heeft niet iedere moslim de islam goed begrepen. Dan druk ik me zwak uit. Hetzelfde geldt natuurlijk voor allerlei andere religie's, maar (gelukkig) sterft de religie zoals die was (het christendom) langzaam uit in Nederland.
Het woord Moslim betekend ‘gehoorzamen aan God’, maar betekend ook ‘vredelievend’.

De mensen die zich 'moslim' noemen en zich bezig houden met geweldadige praktijken, zijn mensen die het Koran niet eens open hebben gemaakt. Dit zijn mensen 'moslims' die een reden zoeken om die praktijken uit te voeren en wat is er makkelijker dan te zeggen dat het van God moet? :shock: Ik schaam me ervoor dat zij als Moslims worden gezien en ik ook ;)
Geloof is gevaarlijk. Geloof biedt geen ruimte voor discussie of alternatieven. Als je gelooft, verwerp je daarmee alles wat er tegen indruist. Als je gelooft, kun je dingen doen vanuit dat geloof die zonder meer walgelijk zijn, maar dat kun je goed praten, want het is je geloof. Je mag een homo voor varken uitmaken, want dat is je geloof. Je mag discrimineren, zolang het maar een geloof is. Geloven is niet van deze tijd. We mogen nadenken en discussieren. Je mag kritische vragen stellen en het wereldbeeld veranderen. Zonder heilige boekjes dus.
Ik ben ook gelovig, maar ik discussier er wel over hoor en ik stel ook kritische vragen. En dingen uit je geloof doen die walgelijk zijn heeft weer niks met het geloof te maken. We zijn allemaal gelijkwaardig geboren. We hebben allemaal een verstand, een gevoel, we hebben allemaal rood bloed, kortom:

we zijn allemaal mensen die door God geschapen zijn. Niemand maar dan ook niemand mag een ander kleineren. Respect, daar draait het om. Ook in de Islam. Mensen zien dit niet in en lezen verkeerde interpetaties van de Koran. Dit zijn mensen die zelf geen verstand hebben om te oordelen over goed of fout. Als er in zo'n boek wordt geinterpeteerd dat eerwraak is toegestaan, geloven ze dit. Ze denken er niet bij na dat dit de grootste zonde is (een mens doden)
Er zitten ook genoeg allochtonen in het hoger onderwijs. Het gaat er ook niet om of ze slim of dom zijn. Het probleem is onze eigen overheid, de zachte heelmeester. Binnenkort emigreer ik naar Australie. Voor mijn verblijfsvergunning moest ik een uitgebreide taaltest doen. Ik moet engels vloeiend lezen, schrijven, verstaan en spreken. Het rare is dat iedereen in mijn omgeving dat niet meer dan normaal vind. Er wordt ook gekeken of er wel mogelijkheden zijn voor mij. Als ik kansloos ben op de arbeidsmarkt, kom ik er niet in. Is dat eerlijk? Ja, ik vind van wel.

Als ook maar wordt aangeroerd dat we potentiele immigranten in hun thuisland de taal willen leren, dan staat half nederland op zijn kop! Laat staan dat we zeggen dat er een forse groep is die kansloos is op de arbeidsmarkt.... Zoals de Australiers dat wel doen.

Het wordt ook tijd dat we een onderscheid maken tussen economisch en politiek vluchtelingen.
Hier heb je absoluut gelijk in, maar toch wordt het hele volk uitgemaakt voor achterlijke, domme mensen.
Er wordt daar vele malen harder opgetreden tegen crimineeltjes dan hier. Nog een belangrijk verschil tussen de culturen is dat het in Nederland niet gebruikelijk is andermans kinderen te corrigeren. Gedurende de gehele jeugd kunnen de (marrokaanse/turkse) kindereen ravotten op straat zonder dat er gecorrigeerd wordt (5 jaar kanaleneiland (=grote probleemwijk in Utrecht) ervaring). Dat levert uiteindelijk een hoop problemen op.
Jah, met leefomgeving bedoelde ik dit eigelijk ook.
Als je iets niet kunt zeggen dan is dit het wel. Er wordt NOOIT maar dan ook NOOIT gezegd wat de komaf van de dader was, tenzij dat onontkoombaar is. Hoewel ik dat graag zou willen zodat ook ik weet hoe vaak het een allochtoon is en hoe vaak een autochtoon. Feit is wel dat 80-90% van de gevangen allochtoon is. Wat daar dan weer de oorzaak van is is een andere discussie, maar durf het niet op discriminatie te gooien. Dat is zo ongeveer het eerste woord dat de 'probleem' allochtonen leren in Nederland.
Ik heb het dus wel gehoord. Dat zal dan wel het onontkoombare zijn.
Nog even hier op terugkomed. Er zijn allerlei verschillende stromingen binnen de Islam. In de soennitische Islam, die door veel moslims wordt aangehangen, zegt men dat de poort van de idjtihad (=het zelfstandig redeneren) gesloten is. Maar daarmee heb je het niet over alle moslims. Binnen het Christendom zijn ook veel stromingen, waarbij de een extremer is dan de ander.

Ik ben zelf ook soennitisch. Het zal misschien wel aan mijn opvoeding liggen, maar die poort is bij mij niet gesloten.

Of er nou een God is of niet, of de geloven en de boeken waar zijn

of niet. Laat mensen lekker geloven. De Islam is een heel mooi geloof, mits het op juiste manier wordt nageleeft. En dat is voor mij (merendeels) respect, liefde en eerlijkheid.

Als de Islam echt zo'n slecht geloof is als dat er wordt beweerd, hoe

komt het dan dat er steeds meer niet-moslimse mensen zich bekeren

tot het Islam??

!!..Respect or the war will continue..!!
Boaz

8015 gedetineerden uit Europa (waarvan 6235 gedetineerden van Nederlandse komaf)

5956 gedetineerden van buiten Europa (waarvan 985 Marrokanen en 655 Turken)
Nou bedacht ik me dat deze cijfers niet in verhouding zijn. Deze cijfers zijn nog engigzins bedrieglijk.

Voor bijvoorbeeld Marrokanen geldt;

- 306.219 eerste en tweede generatie Marrokanen in Nederland

- waarvan 985 gedetineerd (0.32% van alle Marrokanen)

- 13.169.880 autochtonen in Nederland

- waarvan 6235 gedetineerd (0.047% van alle autochtonen)

Voor Turken;

- 351.648 eerste en tweede generatie Turken in Nederland

- waarvan 655 gedetineerd (0.18% van alle Turken)

Voor het totaal allochtonen;

- 3.088.152 eerste en tweede generatie allochtonen

- waarvan 7745 gedetineerd (0.25 % van alle allochtonen)

Omgerekend naar gelijke aantallen:

Marrokanen: 13.169.880/306.219*985 = 42.375 marrokaanse gedetineerden t.o.v. 6235 autochtonen. (87%)

Turken: 24.530 Turkse gedetineerden t.o.v. 6235 autochtonen. (79%)

Allochtonen; 33029 gedetineerd t.o.v. 6235 autochtonen. (84%)

Wat zegt dit? Dat we een probleem hebben met de integratie. Wiens schuld dat is? Alle betrokken partijen. It takes two to tango.
Dit zijn mensen 'moslims' die een reden zoeken om die praktijken uit te voeren en wat is er makkelijker dan te zeggen dat het van God moet?
Dat is waar. Maar een probleem. Het zal om kleine aantallen gaan (vermoedelijk/hopelijk), maar die stigmatiseren wel de rest van de groep.
Ik ben ook gelovig, maar ik discussier er wel over hoor en ik stel ook kritische vragen.
Dat vind ik erg goed. IK zou graag willen dat iedereen dat deed.
En dingen uit je geloof doen die walgelijk zijn heeft weer niks met het geloof te maken.
Als je het uit je geloof doet, heeft dat ook alles met dat geloof te maken. Toch?
Niemand maar dan ook niemand mag een ander kleineren. Respect, daar draait het om.
Helemaal mee eens. Helaas snapt niet iedereen dat, en dan doel ik niet op een specifieke bevolkingsgroep.
Als er in zo'n boek wordt geinterpeteerd dat eerwraak is toegestaan, geloven ze dit. Ze denken er niet bij na dat dit de grootste zonde is
Maar wat doe je er aan?
maar toch wordt het hele volk uitgemaakt voor achterlijke, domme mensen
Dat weet ik niet, maar goed, een paar rotte appels bovenin de mand doen al snel vermoeden dat de rest van de mand ook niet veel zal zijn. Nu is de vraag wiens taak het is de rotte appels te verwijderen zodat de goede ook te zien zijn.
Ik heb het dus wel gehoord. Dat zal dan wel het onontkoombare zijn.
Hoe vaak hoor je zoiets?
Ik ben zelf ook soennitisch. Het zal misschien wel aan mijn opvoeding liggen, maar die poort is bij mij niet gesloten.
Ik haal mijn info ook maar uit boeken. Maar er ontstaan snel onduidelijkheden. Mijn vriendin is katholiek opgevoed maar beweert bij hoog en bij laag dat er géén hel bestaat binnen het katholicisme. :shock: Blijkbaar is niet iedere katholiek zo katholiek en niet iedere moslim zo moslim.
Laat mensen lekker geloven
Zolang je maar onthoudt dat je grenzen eindigen waar die van een ander begint. Vrijheid!
Als de Islam echt zo'n slecht geloof is als dat er wordt beweerd
De Islam is niet slecht, degenen die er dingen uithalen waarmee ze dood, verderf en ellende kunnen zaaien, die zijn slecht. Dat geldt natuurlijk voor elk geloof.
hoe komt het dan dat er steeds meer niet-moslimse mensen zich bekeren tot het Islam??
Dat vraag ik me ook af. Zou een onderzoekje waard zijn.
Dit zijn niet zulke verstandige uitspraken. Als je mij als niet-moslim tegen je wilt hebben, moet je dit zeggen. Ik neem aan dat dat respect ook slaat op de moslimvrouwen? Die fijn binnen mogen blijven, niet de taal mogen leren, en voor hun man moeten zorgen? Overspel wordt beloond met de dood (ook al is ze in werkelijkheid verkracht). De discussie in het Turks parlement over het al dan niet strafbaar stellen van overspel (wat waarschijnlijk alleen voor de vrouw zal gelden)? Laten we wel even met gelijke maten blijven meten!
Anonymous

Quote:

Dit zijn niet zulke verstandige uitspraken. Als je mij als niet-moslim tegen je wilt hebben, moet je dit zeggen. Ik neem aan dat dat respect ook slaat op de moslimvrouwen? Die fijn binnen mogen blijven, niet de taal mogen leren, en voor hun man moeten zorgen? Overspel wordt beloond met de dood (ook al is ze in werkelijkheid verkracht). De discussie in het Turks parlement over het al dan niet strafbaar stellen van overspel (wat waarschijnlijk alleen voor de vrouw zal gelden)? Laten we wel even met gelijke maten blijven meten!
Je begrijpt me verkeerd denk ik :shock:

Ik bedoel dit algemeen gezien. Als mensen elkaar respecteren is

er geen oorlog meer op de wereld ;)
Quote:

En dingen uit je geloof doen die walgelijk zijn heeft weer niks met het geloof te maken.

Als je het uit je geloof doet, heeft dat ook alles met dat geloof te maken. Toch?
Daarmee bedoel ik, het geloof laat ons niks walgelijks doen. Als die gasten in Irak al die mannen onthoofden, dan is dat geen geloof. Wie gelooft moet weten dat iemand doodmaken een erge zonde is. Diegene speelt als het ware voor God op dat moment.
Boaz

Je begrijpt me verkeerd denk ik  

Ik bedoel dit algemeen gezien. Als mensen elkaar respecteren is

er geen oorlog meer op de wereld
Eh, ja, je kunt het op twee manieren lezen. Maar nu snap ik wat je bedoelt.
Als die gasten in Irak al die mannen onthoofden, dan is dat geen geloof.
Tsja, wat is dan geloof? Zij geloven dat ze daarmee niets verkeers doen. Hetzelfde geldt voor de zelfmoordactie's. Zij verwachtten in het walhalla te komen. Dat geloven ze....
Anonymous

Als die gasten in Irak al die mannen onthoofden, dan is dat geen geloof.

Tsja, wat is dan geloof? Zij geloven dat ze daarmee niets verkeers doen. Hetzelfde geldt voor de zelfmoordactie's. Zij verwachtten in het walhalla te komen. Dat geloven ze....
Ik zie dat ik het verkeerd heb uitgelegd. Met geloof bedoel ik Godsdienst. Ze geloven dat ze daar komen, maar ze komen daar niet. De Islam accepteert dit niet. En de andere religies ook niet lijkt mij.

Want ten eerste,

Er hoort geen haat in een Godsdienst. En ten tweede, zoals ik eerder al heb gezegt, als je iemand of jezelf vermoord wordt je nooit geaccepteerd door God. Want Hij heeft ons het leven gegeven en door te moorden vernietig je iets wat God heeft gegeven.

Door verkeerde interpretatie denken zij dat ze in de Hemel/paradijs (hoe je het ook wil noemen) zullen komen.

Zoals met de Jihad. De Jihad betekend niet dat je letterlijk oorlog moet gaan voeren. Het wordt figuurlijk bedoelt. Economie, kennis, moslims uitbreiden dat is 'n soort van Jihad. De enige keer dat er letterlijk ‘oorlog voeren voor de Islam’ wordt bedoeld, is als niet moslims oorlog voeren met moslims omdat ze moslim zijn. Maar niet zoals het in Irak gebeurt nu. Die gasten onthoofden onschuldige mensen die er niks mee te maken hebben. En waarom..?? Of omdat ze het verkeerd interpreteren.. of omdat het gewoon sadisten zijn die een ander excuus zoeken om mensen pijn te doen, om ze te vermoorden.

!!..a human is more a satan than the Satan himself..!!

Terug naar “Politicologie en Economie”