8015 gedetineerden uit Europa (waarvan 6235 gedetineerden van Nederlandse komaf)
5956 gedetineerden van buiten Europa (waarvan 985 Marrokanen en 655 Turken)
Nou bedacht ik me dat deze cijfers niet in verhouding zijn. Deze cijfers zijn nog engigzins bedrieglijk.
Voor bijvoorbeeld Marrokanen geldt;
- 306.219 eerste en tweede generatie Marrokanen in Nederland
- waarvan 985 gedetineerd (0.32% van alle Marrokanen)
- 13.169.880 autochtonen in Nederland
- waarvan 6235 gedetineerd (0.047% van alle autochtonen)
Voor Turken;
- 351.648 eerste en tweede generatie Turken in Nederland
- waarvan 655 gedetineerd (0.18% van alle Turken)
Voor het totaal allochtonen;
- 3.088.152 eerste en tweede generatie allochtonen
- waarvan 7745 gedetineerd (0.25 % van alle allochtonen)
Omgerekend naar gelijke aantallen:
Marrokanen: 13.169.880/306.219*985 = 42.375 marrokaanse gedetineerden t.o.v. 6235 autochtonen. (87%)
Turken: 24.530 Turkse gedetineerden t.o.v. 6235 autochtonen. (79%)
Allochtonen; 33029 gedetineerd t.o.v. 6235 autochtonen. (84%)
Wat zegt dit? Dat we een probleem hebben met de integratie. Wiens schuld dat is? Alle betrokken partijen. It takes two to tango.
Dit zijn mensen 'moslims' die een reden zoeken om die praktijken uit te voeren en wat is er makkelijker dan te zeggen dat het van God moet?
Dat is waar. Maar een probleem. Het zal om kleine aantallen gaan (vermoedelijk/hopelijk), maar die stigmatiseren wel de rest van de groep.
Ik ben ook gelovig, maar ik discussier er wel over hoor en ik stel ook kritische vragen.
Dat vind ik erg goed. IK zou graag willen dat iedereen dat deed.
En dingen uit je geloof doen die walgelijk zijn heeft weer niks met het geloof te maken.
Als je het uit je geloof doet, heeft dat ook alles met dat geloof te maken. Toch?
Niemand maar dan ook niemand mag een ander kleineren. Respect, daar draait het om.
Helemaal mee eens. Helaas snapt niet iedereen dat, en dan doel ik niet op een specifieke bevolkingsgroep.
Als er in zo'n boek wordt geinterpeteerd dat eerwraak is toegestaan, geloven ze dit. Ze denken er niet bij na dat dit de grootste zonde is
Maar wat doe je er aan?
maar toch wordt het hele volk uitgemaakt voor achterlijke, domme mensen
Dat weet ik niet, maar goed, een paar rotte appels bovenin de mand doen al snel vermoeden dat de rest van de mand ook niet veel zal zijn. Nu is de vraag wiens taak het is de rotte appels te verwijderen zodat de goede ook te zien zijn.
Ik heb het dus wel gehoord. Dat zal dan wel het onontkoombare zijn.
Hoe vaak hoor je zoiets?
Ik ben zelf ook soennitisch. Het zal misschien wel aan mijn opvoeding liggen, maar die poort is bij mij niet gesloten.
Ik haal mijn info ook maar uit boeken. Maar er ontstaan snel onduidelijkheden. Mijn vriendin is katholiek opgevoed maar beweert bij hoog en bij laag dat er géén hel bestaat binnen het
katholicisme.
Blijkbaar is niet iedere katholiek zo katholiek en niet iedere moslim zo moslim.
Laat mensen lekker geloven
Zolang je maar onthoudt dat je grenzen eindigen waar die van een ander begint. Vrijheid!
Als de Islam echt zo'n slecht geloof is als dat er wordt beweerd
De Islam is niet slecht, degenen die er dingen uithalen waarmee ze dood, verderf en ellende kunnen zaaien, die zijn slecht. Dat geldt natuurlijk voor elk geloof.
hoe komt het dan dat er steeds meer niet-moslimse mensen zich bekeren tot het Islam??
Dat vraag ik me ook af. Zou een onderzoekje waard zijn.
!!..Respect or the war will continue..!!
Dit zijn niet zulke verstandige uitspraken. Als je mij als niet-moslim tegen je wilt hebben, moet je dit zeggen. Ik neem aan dat dat respect ook slaat op de moslimvrouwen? Die fijn binnen mogen blijven, niet de taal mogen leren, en voor hun man moeten zorgen? Overspel wordt beloond met de dood (ook al is ze in werkelijkheid verkracht). De discussie in het Turks parlement over het al dan niet strafbaar stellen van overspel (wat waarschijnlijk alleen voor de vrouw zal gelden)? Laten we wel even met gelijke maten blijven meten!