Ik zal het nog sterker vertellen, mijn realiteit is 'volledig' opgebouwd uit de door mij zintuiglijk waargenomen realiteit, die feitelijk 'is'. Dat ik begrijp wat feiten zijn komt doordat het voortdurend door mezelf, en in het algemeen ook door anderen, is getoetst. Verbeteringen geschieden automatisch, en sowieso is het efficiënter om slotconclusies te maken van je denkprocessen (beter werkend geheugen). Dat jij en vele anderen het voorbarig vinden doet daar niets aan af.Ja, en in mijn ogen een voorbarige slotconclusie, die je bovendien niet onderbouwd. Jouw beeld van de feitelijke realiteit komt dus overheen met de feitelijke realiteit. Maar je enige basis om iets over die feitelijke realiteit te zeggen is je zintuigelijke waarneming. Dit terwijl jouw zintuigen ook een onderdeel zijn van de door jou waargenomen realiteit.Sjorssnors schreef:'Waarnemen' is het 'gevolg' van zintuiglijke waarnemingen, welke de oorzaak zijn van van een feitelijke realiteit. Dat is realiteit, en die ben je kwijt, althans heb je geen slotconclusie gemaakt. Ik wel.
Misschien is dat dan een nadeel van beelddenken, de beperking tot datgene waar je een mentaal plaatje van hebt?
Wat versta je overigens onder een 'mentaal plaatje' ?
Maak je ook verschil tijdens je mentale verwerkingsprocessen tussen 'direct waargenomen waarnemingen' en 'fantasie' ?
Fantasie is namelijk geen basis voor realiteit.