Ja maar je bedreigt voelen een excuus om een land te bombarderen? Als ik 's avonds alleen op de metro loop en me bedreig voel dan ga ik niet zomaar mn zakmes pakken en iedereen lek steken.OneStepForward schreef:Kennelijk zag Israël Irak toch als bedreiging.
Ik weet niet op welk moment hij gifgas gebruikt heeft. Dat deed hij in de oorlog met Iran. Die begon in "80. Op welk moment hij dat spul ging gebruiken weet ik niet.
Ik dacht dat hij dat wel wilde, maar je zult wel gelijk hebben.
Iig heeft Irak wel al eerder tegen Israël lopen knokken. Van voor Saddam geloof ik. Maar je zult het vast met me eens zijn dat het in de tijd van Saddam ook niet de liefste vriendjes van elkaar waren.
Saddam gebruikte zijn chemische wapens vanaf 1983 tegen het Iraanse strijdkrachten. Na de aanval op zijn kerncentale.
Ja je hebt helemaal gelijk het zijn niet de beste vrienden. Maar dat was Frankrijk en Duitsland na Wo2 ook niet. Geen reden om elkaar verrot te bomberderen.
En je hebt weer gelijk, Irak heeft min of meer steun gegeven in de 6 daagse oorlog in 1967. Als de Iraakse parachutisten er niet waren, dan had Israel Damascus ingenomen. Iraakse strijdkrachten hebben meegedaan aan de verdediging van Syrie.
Oh tuurlijk hoe minder hoe beter. Maar liever 2 dan 1. Geen monopoly positie. Dan zijn kernwapens gevaarlijk. Wanneer er een evenwicht is, dan is het gevaar vele malen kleiner.En daar ben ik blij mee. Hoe minder kernwapens hoe beter. Van mij mogen er nog wel minder zijn in de wereld. 0 Bijboorbeeld?
En Op één of andere manier vertrouw ik Saddam er ook niet echt mee.
Oh helemaal mee eens. Maar even een voorbeeld aanpassen op de situatie. Jij steelt. Politieman ziet het, maarja hij is een bekende van je dus laat hij je vrij. Ik steel, maar heb niet zo'n goede relatie met de politieman dus word ik opgepakt en veroordeeld.Dat als de VS even erg zou zijn, het Irak nog niet rechtvaardigd.
Als ik steel en ik word in aangepakt, dan geeft het mijn buurman nog niet het recht om ook te stelen.
Een wet is pas een wet als het voor iedereen geld. Dat hebben we all in de bataafse republiek al besloten. Wij gaan daar toch niet oppeens van afhaken?
Napalm was lang niet zo erg als Agent Orange. Een chemische wapens die uiteindelijk het leven van meer dan 1 miljoen Vietnamezen het leven liet.Daarbij vind ik de vergelijking niet helemaal opgaan. Dat gebruik van die nuke was in ''45. Die president zit er nu niet meer in de regering. Ik zou het trouwens ook best begrepen hebben als De Japanners de Trinity testsite zouden hebben gebombardeerd toen der tijd.
En andere stoute dingetjes van de VS zoals napalm in Vietnam, en dat martelen van nu keur ik ook af. Ik vind dat Bush al lang had moeten opstappen na dat dit van dat martelen bekend werd.
Maar wat over verarmd uranium in 1991? Of clusters? Of witte fosfor in 2004? Het gaat maar door. Er is geen einde aan. Ze blijven maar regels breken en verwachten andere zich eraan te houden. Geen wonder dat Iran een anarchist word.
Ik weet dat jij ze niet goedkeurd of verdedigd. Maar het gaat hoe wij ernaar kijken. Als het om de VS gaat dan zeggen we verkeerd en gaan we gelijk verder. Maar als het om een andere land gaat, dan gaan we een hele procesverbaal opmaken.