Ik denk dat dat een juiste gedachtegang is, ik ben de uitspraak echter nooit met de hij-vorm tegen gekomen. Het kan zijn dat zij op de wijsheid slaat, dat is namelijk vrouwelijk.Joachim schreef:hm, je zegt ".. ZIJ die weet..."
ok, al die emancipatie-stuff kan dan wel goed zijn ,maar zou socrates niet "HIJ" gezgd hebben? hij leefde toch in een maatschappij die door mannen gedomineerd werd? en hij was toc hzelf ook een man ?
dan over mijn engelse vertaling... welleuh... ik heb nooit beweerd dat die het juiste was, kvond ze gewoon beter klinken dan de nederlandse
Of gewoon op het meervoud... Zij die weten... Maar dan in een ouder nerderlandse vorm ofzoiets. Dunno ze, is allesins leuke quote 8)Ik denk dat dat een juiste gedachtegang is, ik ben de uitspraak echter nooit met de hij-vorm tegen gekomen. Het kan zijn dat zij op de wijsheid slaat, dat is namelijk vrouwelijk.
Euh... Waarom is da offtopic?[offtopicmode (sorry )]
Nu wel ja't Is toch over da zinneke da deze topic handelt, niet?
Deze van Doemdenker vind ik ook wel geslaagd...- Soms lijkt het of een mooi uiterlijk en een mooi karakter omgekeerd evenredig zijn -