Moderator: Rhiannon
Je bent Atheist, ik heb elke post van jullie gelezen, elke. Sommigen zijn het niet eens waard om op in te gaan, anderen zijn slechts meningen, geen feiten. Als ik op 1 man antwoord en het antwoord is relevant op jou vraag, dan ga ik niet joune nog eens antwoorden, want als ik zo zou werken zou ik opa zijn voordat ik klaar was met 1 antwoord hehe. Waarom leeuw, leeuw, leeuw? Ik zei toch dat die leeuw geen bewijs is, maar een teken. Bewijzen waren over Qur'an en het leven van Mohammad, de rest is als versterking, niet nodig als bewijs. Als je Arabish kan lezen he, dan zal je noooit kunnen ontkennen dat in die bijenkorf Allah staat. Ga maar, vraag aan iedereen die je wilt. Elke letter zit daar, de bijers zijn zware designers. Zonder die Allah erin, die bijenkorf is al een bewijs voor het bestaan van God. Kan jij een bijenkorf maken?Adbul, je leest over zoveel dingen heen van bijv mijn stukje waar je een quote it haalde, snap je het nou echt neit wat ik daar zei? en goh, het si wel heeeeel toevallig dat alles wat tegen de islam wordt beweerd volgens jouw allemaal toevallig fout is en dat jouw bewijzen allemaal kloppen! heb je nou niet gelezen wat ik zei over die leeuw en die bijenkorf? ik heb het idee dat jij over dat soort dingen heen leest en dezelfde dingen (drogmatische redenen ofzo) blijft herhalen en herhalen zodat een goede discussie onmogelijk wordt. lees een heleboel posts in de laatste 4 pagina's nog een keer. lees mijn post eens war je uit quote zonder ook maar 1 keer aan de koran of aan de islam te denken! je zegt wel dat je logica gebruikt, maar dat doe je NIET! dat kunnen vele mensen zien uit jouw posts en je bewijzen.
Je spreekt over mij, alsof ik mijn leven naast jou heb doorgebracht. Hoe weet jij nou hoe mijn leven was of is? Wat als ik je zeg dat mijn ouders geen moslims zijn? Wat als ik je zeg dat ze niks praktiseren? Je denkt dat wij moslims, gehersenspoeld worden ofzo. Ik ken de bijbel en elke boek die zich godelijk noemt, ik ken hun en mijn boek. Ik ben open minded, niet eenzijdig. Als je een ander geloof beter vindt, dan noem maar, ik debateer je op dat gebied. Je kan niet eens toegeven dat een paar lettertjes in het zand vanzelf komen, dan hoe kan je zeggen dat DNA vanzelf kwam? Antwoord dan?Je doet ook niets blindelings, dat heb je me niet horen zeggen, je weet niet beter, dat is iets heel anders. iets blindelings volgen is dat emm, bijv iemand op straat verteld jouw opeens dat Harry Potter allemaal echt is, en dat geloof je meteen en je doet lekker mee, dat is blindelings. jij daarintegen bent vanaf je jeugd vol met islamitsche dingen gepropt en je weet dus niet beter, dit vertroebeld je blik op de rest van de wereld (jammer genoeg). en in bewijzen kun je geloven ja, maar in feiten niet omdat feiten simpelweg waar zijn (tot het tegendeel bewezen is) en jij hebt geen ENKELE feit gegeven tot nu toe, alleen maar objectieve bewijzen zonder enige ondersteuning geinterpreteerd door iemand met een vertroebelde blik. en ja, dit heeft wel met je hersenen te maken, omdat daar je ziel zit (de elektromagnetische verbindingen van ervaringen maken wie je bent aka je ziel) ook heb je meerdere malen de koran als referntiemateriaal gebruikt, NIET DOEN! waarom niet? de koran is (net als de bijbel) geen objectieve en betrouwbare bron.
OK, ik daag je uit om 1 tegenstrijdigheid te vinden in mijn boek, 1 is genoeg.Hoe kan men iemand serieus nemen die in het verhaal van de 'allah' brullende leeuw gelooft ? zie guote. Om van de rest maar te zwijgen. In ieder geval is het duidelijk dat de islam wetenschappelijk onderzoek naar het ontstaan van de koran ontmoedigt. Uit het hoofd leren is kennelijk de hoogste wijsheid, evenals het vervalsen van plaatjes, zie ook de cartoonrellen. Aanbevolen de werken van Ibn Warraq. Een vergelijk met andere zg heilige boeken en de koran gaan mank, immers de koran zou de letterlijke influistering door Gabriel van allah 's reciet in mohammeds oor zijn, dat wordt niet beweerd door aanhangers van de andere geschriften, die zijn immers mensenwerk. Het barst echter van de 'contradictions' en 'errors' in de koran, het Opperwezen was kennelijk niet zo intelligent en wijs. Als mijn zwarte hond een trompet hoort gaat hij door de knieen, met de kop omhoog, hij gaat dan huilen als een wolf, het klinkt dan 'allahoeoe, vervolgens gromt hij dat klinkt als 'akbar'. Ik kan er niets anders van maken. Ik loop daar niet mee te koop, ik zou er immers mensen mee kunnen kwetsen en dat is niet de bedoeling, maar de mij omringenden en vrienden, onder hen met een moslimafkomst ( die zijn niet zo maf), zijn er met een zekere regelmaat getuige van.
Sorry, de ander helft van mijn tekst is weggevallen, geen tijd om het opnieuw te typen![]()
Een stukje uit: http://www.phys.uu.nl/~vgent/islam/islam_a...o.htmAbdul_Ahad schreef:De islam zegt dat de zon om de aarde draait. Dat is wetenschappelijk achterhaald.
Waar staat dat?
Misverstandje lijkt mij!Dat de islamitische sterrenkundigen uitgingen van het geocentrische wereldbeeld, het klassieke wereldbeeld waarin de aarde centraal stond en waaromheen de zon, de maan, de planeten en de sterren draaiden, mag nu misschien als ouderwets en achterhaald worden beschouwd maar deze hypothese werd toen door alle geleerden (zowel islamitisch als niet-islamitisch) aangehangen en deze was voor het berekenen van de posities van de hemellichamen en het voorspellen van de dagelijkse hemelverschijnselen toereikend genoeg. Pas vanaf de zestiende en zeventiende eeuw werden in Europa hoekmeetkundige en tijdmeetkundige instrumenten ontwikkeld die nauwkeurig genoeg waren om de afwijkingen in het klassieke wereldbeeld aan te tonen.
De hedendaagse theorie en praktijk
Tot op de dag van vandaag speelt de sterrenkunde een fundamentele rol in de islamitische tijdrekening. Natuurlijk gaat men nu niet meer uit van het klassieke wereldbeeld maar van het heliocentrisch wereldbeeld die eerst in 1543 door Nicolaus Copernicus werd gepubliceerd en waarin niet de aarde maar de zon centraal staat. Ook de meest recente tabellen voor de posities van de zon en de maan, zoals deze in de afgelopen eeuwen door westerse sterrenkundigen tot een bijna ongelofelijke precisie zijn verfijnd, worden nu aangewend voor het berekenen van de dagelijkse hemelverschijnselen.
Toch is de rol van de traditionele islamitische sterrenkunde bij lange na nog niet uitgespeeld. Nog altijd hanteert men bij de moderne berekeningen voor de islamitische gebedstijden voor bepaalde parameters nog altijd de traditionele waarden die men eeuwenlang in het verleden ook gebruikte. Alleen gebruikt men nu hierbij niet meer een astrolabe of een almucantarkwadrant maar een computer programma die men vaak via het internet kan downloaden
er is voor mij geen enkele reden om aan te nemen waarom goden zouden moeten bestaan. je stelling isJe snapt het niet. Als een God moet bestaan, wat bewezen is, en alle andere wegen behalve Islam zijn fout, dan moet Islam de waarheid zijn. Logish toch?
in hoever dit klopt weet ik niet maar het is een bijzonder flauwe uitvlucht. "Europa" misbruikt kinderen dus Mo mag het ook. deze mentaliteit is typisch kleutergedrag.Tot het eind 19e eeuw trouwden mensen in Europa en Amerika met zelfs 7 jarige meisjes. Waren ze allemaal pedofielen? Nope, als een meisje pubertijd inkomt, kan ze al trouwen. Dat is geen excuus en dat was 1400 jaar geleden. Wat zeg je dan over die punten die ik neerzette?
Hoe zit het nu abdul?What was man created from, blood, clay, dust, or nothing?
"Created man, out of a (mere) clot of congealed blood," (96:2).
"We created man from sounding clay, from mud moulded into shape, (15:26).
"The similitude of Jesus before Allah is as that of Adam; He created him from dust, then said to him: "Be". And he was," (3:59).
"But does not man call to mind that We created him before out of nothing?" (19:67, Yusuf Ali). Also, 52:35).
"He has created man from a sperm-drop; and behold this same (man) becomes an open disputer! (16:4).
vsWaarom leeuw, leeuw, leeuw? Ik zei toch dat die leeuw geen bewijs is, maar een teken.
met alle respect abdulabdul schreef:Hier zijn de bewijzen waarom ik moslim ben. Het is wel beetje lang
....
Deze leeuw uit Rusland zegt 'Allah' in het Arabish
Onze bronnen zijn Qur'an en Hadith, dit kan iedereen wel schrijven.
Er is voor mij geen enkele reden om aan te nemen waarom goden zouden moeten bestaan. je stelling is
a) hypothetisch vb. als mijn onkel borsten had dan zou het m'n tante zijn.
b) de basisaanname klopt niet. god MOET niet bestaan

Je beschuldigt zonder reden, ben je Christen? Wat zeg je over de profeten in jou boek die kinderen doden en met kinderen naar bed gingen? Als je geen Christen bent, waarom klaag je daar niet over? Of ben je Jood? Wat vindt je van de Talmud die zegt dat met 3 jarige meisjes naar bed gaan, aangeraden is? Wat je ook bent, het gebeurde toen en nog steeds in die landen. Zij vinden dat kunnen, niemand verbood het. Tot de 19e eeuw was het minimale leeftijd waarop je kon trouwen in Delmare, 7 jaar. Dus waarom zou je nu komen klagen daarover? Aicha was al in puberteid, dan kan je al trouwen. Hier alleen al, welke meisje heeft geen vriendje? Welke gaat er niet mee naar bed? Weet je de statistieken? Een gemiddelde Amerikaan heeft 13 vrouwen gehad, voor zijn trouwerij. Sommigen meer, sommigen minder. Het is niet wijs om dit als argument te gebruiken, en Islam te verwerpen.In hoever dit klopt weet ik niet maar het is een bijzonder flauwe uitvlucht. "Europa" misbruikt kinderen dus Mo mag het ook. deze mentaliteit is typisch kleutergedrag. Mohamed heeft kinderen misbruikt, verkracht en er zich aan vergrepen. Ondanks dit foutief gedrag kiest god hem toch voor z'n boodschap. Indien het klopt wat je zegt waren ze inderdaad allemaal pedofielen Onthoud ook dat moslims vandaag allah GOED en RECHTVAARDIG noemen. indermisbruik behoort niet tot de kenmerken van deze termen.
What was man created from, blood, clay, dust, or nothing?
"Created man, out of a (mere) clot of congealed blood," (96:2).
"We created man from sounding clay, from mud moulded into shape, (15:26).
"The similitude of Jesus before Allah is as that of Adam; He created him from dust, then said to him: "Be". And he was," (3:59).
"But does not man call to mind that We created him before out of nothing?" (19:67, Yusuf Ali). Also, 52:35).
"He has created man from a sperm-drop; and behold this same (man) becomes an open disputer! (16:4).
Je spreekt eerst over bewijs en nu draai je je woorden (in teken).
Islam is al bewezen, islam is al bewezen.
Evolutie is geen loterij, het is vals spel: de slechte worpen worden weggegooid.Sir Fred Hoyle zei, 'De kans dat leven op dit manier (Evolutie) tot stand is gekomen, is net zo klein als de kans dat een tornado over een vuilnisbelt raast en daardoor een Boeing 747 samenstelt'.
Wat bedoel je met aanleiding voor de slag van badr?Wat was de aanleiding voor de slag bij Badr?