Puzzel Puzzels
The Don
Artikelen: 0

Re: geesten

Ik denk zeker dat spoken en geesten bestaan, maar dat ze worden veroorzaakt door je onderbewustzijn.

Je zegt hier iets volledig tegenstrijdig, als geesten door je onderbewustzijn worden veroorzaakt dan wil het toch niet zeggen dat geesten in het echt bestaan (als zijnde fysieke entiteit/ectoplasma/energieveld, etc)
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.

ads

Steun Sciencetalk Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Faber-Castell kleurpotloden - Castle - 60 stuks - FC-111260

Bekijk product

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk 25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

25 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Assassinator

voor de desbetreffende persoon zijn ze helemaal echt :roll:
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Locster

Misschien is dit wel interresant om te lezen:

http://farshores.org/n04eyes.htm

Het gaat over het Charles Bonnet syndroom.

Het gaat niet over geesten, maar ik wil ermee laten zien dat de hersenen levensechte beelden kunnen projecteren, dus misschien gebeurt dit ook bij heftige emoties.

Al heb ik zelf genoeg gezien om het te geloven, doe ik het niet.

Omdat ik zo'n last had van "geesten" of "spoken" werd het mij aangeraden om mijn "zonnebloem chakra" dicht te zetten (zit bij je navel).

Ik heb er nu geen last meer van. Ik ga er van uit dat dit de kracht van suggestie is.

Ik ben erg nuchter en denk logisch. Maar deze hele gebeurtenis heeft wel mijn interesse gewekt in paranormale dingen.

Ik heb dan ook 'nee, maar er is meer' gestemd :roll:
The Don

Ik heb dan ook 'nee, maar er is meer' gestemd   :roll:
Ja maar het hele Bonnet syndroom is toch gebaseerd op neurologische fenomenen? waarom heb je dan toch gestemd op "er is meer". Dit kan geen conclusie zijn van het verhaal over het Bonnet-synroom.

Ik vond trrouwens de volgende zin een mooie conclusie

With extensive vision loss, less external information is available to adjust and guide the brain’s tendency to fill in sensory gaps. The results may be Thai dancers or monsters from a children’s book.
Filosofie is een spel, de wetenschap is de scheidsrechter.
yugh890

achterlaat, want waar moet die energie die eerst huisde in een lichaam anders heen? Het lichaam zelf sterft af en ontbindt, maar al die energie die in een mens zit, al die hersenactiviteit moet door

Alle energie die je hebt kreeg je door te eten en de verbranding daarna, nu de verbranding stopt wordt de rest van de warmte in een koud heelal gestraald. Er blijft niks over.
novada

Natuurlijk bestaan geesten, als geesten niet zouden bestaan dan zouden we hier niet zijn, veel mensen vergeten dat wij zelf geesten zijn. Geesten zijn een vorm van ( geordende) energie.

Levende wezens zoals de mens kun je beschouwen als een black box , een zwarte doos waaraan 5 of 6 I/O’s aangesloten zijn. Een geest in de box die via deze I/O’s kan interfereren of interacties kan ondergaan met de buitenwereld of de werkelijkheid ( wat deze dan ook mag zijn).

:roll:
Kjell

ik heb enkele generaties heksen in mn familie, die zijn nu allemaal dood ondertussen, maar de verhalen die ik erover gehoord had zoals waarneming op grote afstand zijn geen bullshit.

ik kan hier een shitload voorbeelden geven die ook een andere verklaring kunnen hebben dan hekserij, zoals begaaftheid, lezen van lichaams taal en dergelijke.

maar 1 kan ik niet verklaren en dat is het volgende, mn grootmoeder had een maria hangertje laten inweien door een bisschop, nu komt de zus van mn grootvader altijd door de achterdeur, mn grootmoeder had dit hangertje boven de achterdeur onder het behang gestopt, die heks kwam zoals gewoonlijk langs achter en stopte voor de deur, ging terug en belde aan aan de voordeur, iets wat zij nooit deed.

dit roept wel vragen op bij mij want ik ben totaal niet gelovig.

wat heeft een geweid hangertje invloed op een begaaft iemand?

die heks was ook misvormt door polio, een kinderziekte waarbij het skelet vervormt wordt, ze leefde eenzaam en verdiepte zich in allerlei boeken, welke mn grootvader moet hebben gekregen na haar dood, ik zal zien of ik ze kan krijgen, moet heel wat powerfull **** instaan als ik de verhalen mag geloven.

ik zei generatie van hexen maar er was alleen nog 1 kruidenvrouwtje ervoor, en deze had geen gaven buiten botanische vaardigheden.

Het meest freaky verhaal is dat mn nonkel (toen klein) in een put of beerput stapte nadat hij meerdere malen gewaarschuwt was, maar totaal geen reactie gaf en gewoon verder liep recht in die put.

zn wonden waren nog niet verzorgt of Sicillia (heks) kwam langs en vroeg hoe het met Raphael was.

Persoonlijk geloof ik dit allemaal omdat het van mn naaste familie komt, maar ik denk dat er een andere verklaring moet zijn buiten het paranormale.

o ja hier is geen woord van gelogen mn familie liegt hier niet over, raar genoeg zegt mn grootvader hier niks over.

of alleen maar, ja dat werdt gezegt he, alsof hij meer weet, of juist niet.

ik heb een rare familie, Ik ben raar :roll:

maar het zijn de gekken en de mutanten die de wereld redden, of veroveren.

De achternaam van deze familie is Caes, Caeses hebben vroeger al eens de wereld willen veroveren, niet ?

rare familie.

o nog een raar ding, op een nacht werden mn grootvader en grootmoeder wakker omdat het hele huis beefde.

smorgens vroeg lagen enkele glazen die op het droogrekje stonden in gruis, bijna stof op een hoopje, alles wat er over was was enkele hoopjes glasgruis.

dit werdt geweten aan aardstraling, kan iemand dit bevestigen of dit kan of niet ?

o ja het eigenlijke punt van mn antwoord was dat ikzelf al aan de ander kant ben geweest en dat er weldegelijk te zien is wat ze zeggen zoals donkere schimmen en licht enzo, silhoute van vermoedelijk dode mensen, maar een paar seconden erna was ik op een grote blauwe vogel aan het vliegen, dus ik denk niet dat geesten bestaan, ik geloof wel in een andere plaats maar die plaats gaat ook dood als je doodgaat snappie.
Wie niet slim is moet sterk zijn.
CloudedHeaven

o ja het eigenlijke punt van mn antwoord was dat ikzelf al aan de ander kant ben geweest
Kan je dit precizeren? Had je een ongeluk, ziekte of was er iets anders?

Met snapie bedoel je geloof ik zo'n stofje in de hersenen dat gaat werken wanneer het bijna einde oefening is?
Kjell

Kjell schreef:o ja het eigenlijke punt van mn antwoord was dat ikzelf al aan de ander kant ben geweest
Kan je dit precizeren? Had je een ongeluk, ziekte of was er iets anders?

Met snapie bedoel je geloof ik zo'n stofje in de hersenen dat gaat werken wanneer het bijna einde oefening is?
Ik wil niemand op gedachten brengen, maar ik had mezelf in deze toestand gebracht, in termen van volledig aan de andere kant te komen, dat is alles wat je moet weten.

en met snappie bedoel ik, snap je :)

het was weldegelijk opgewekt door een stof die ongeveer 5 minuten werkt, maar je tot een half uur in deze situatie kan houden.

je ziet niks meer van de wereld rondom je alles wordt waargenomen uit je eigen geheugen en droom herinneringen.

Zoals bij een trip heb je het gevoel dat je HET gevonden hebt.

alleen kan ik niet definieren wat HET is.

laten we zeggen het verbreed je kijk op dingen, en je vergeet nooit meer hoe je breed moet kijken.
Wie niet slim is moet sterk zijn.
MiSsLoCa

Ik geloof wel in entiteiten... ik heb laatst reiki gedaan en merkte toch wel een danig verschil. Je hebt goede en slechte entiteiten en ik had heel wat slechte in mijn hoofd rond spoken. Ook om mij heen merk ik aan dingen dat er toch wel iets in ons bijzijn moet zijn. Het kan puur toeval zijn idd maar alles met toeval weg wuiven is ook zo simpel..

ads

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Western Digital Elements Portable - Externe Harde Schijf - 1TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

HP DeskJet 2820e - All-in-One Printer - Geschikt voor Instant Ink - Cement

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Nintendo Switch Sports - Nintendo Switch

Bekijk product

Veertje

Mja, allemaal boeiend en buitengewoon interessant, maar met filosofie heeft het toch nog maar bar weinig te maken denk ik zo.

Kjell heeft het over mutanten ("maar het zijn de gekken en mutanten die de wereld redden") en geestverruimende stofjes (die je verhaal in een ander licht stellen), en op dit forum, dat zich voornamelijk bezig houdt met wetenschap, gaat me dat toch wel te ver.

Ook MiSsLoCa's bijdrage in de trend van: "ik geloof in entiteiten want bij het uitoefenen van Reiki merkte ik een verschil" vind ik niet echt verhelderend.

Dus wat dit/deze topic betreft acht ik het "vaagheidsgehalte" inmiddels groot genoeg om het te voorzien van een

-slotje-
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Religiewetenschappen en Theologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!