Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
albert davinci
Artikelen: 0

Re: de binnenlandse politiek van Bush

Het was toch echt Al Gore (tijdens de Clinton regering) die in Den Haag in 2000 Kyoto topedeerde met het voorstel om de bossen in de berekening mee te nemen.
Onder druk van de republikeinen die de meerderheid hadden in het congres moest Al Gore dat wel. Al Gore had nog vóór zijn politieke cariere een gezaghebbend boek geschreven over de milieuproblematiek en wist dus zeer goed waar hij over sprak. Clinton heeft 4 jaar lang op eieren moeten lopen omdat elk voorstel het alleen maar kon halen als de Republikeinen akkoord gingen, zo konden ze bijvoorbeeld ook de vurig verlangde wapenrestricitie niet bewerkstelligen.
Het Kyoto protocol zou zelfs als iedereen 100% meedeed amper effect hebben gehad. Dat de olie straks te duur is om te verbranden zal een veel groter effect hebben
Helaas :)
Assassinator

zoals ik het nu uit jullie reacties zie, is de binnenlandse politiek vooral gefocust op amerika een betere plek te maken voor een paar bedrijven die ook nog eens banden hebben met de regering. in het kort: ze willen geld.

nu hoorde ik laatst op CNN dat de repulbikeinse meerderheid in het senaat gevaar loopt, wat zou dat voor gevolgen hebben?

jammer trouwens van dat Kyote protocol, wanneer komt die oplossing nou eens want voor je het weet is het te laat :) ik heb alleen het idee dat ook daar de amerikanen niet aan mee zullen doen (bekeken vanuit de Bush regering) omdat het geen geld oplevert.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
de grijze muis

Social Security Issue Guide www.epinet.org/content.cfm/issueguide_socialsecurity

Collision course: The Bush budget and Social Security www.epinet.org/content.cfm/bp156

info over de plannen en "zegeningen" van privatisering van Social Security en Medicare

Terug naar “Politicologie en Economie”