allen,
per toeval ben ik hier terecht gekomen en na het lezen van al de reply's wil even het volgende kwijt, zelfs al zal het enkelen voor het hoofd stoten ...
Alle problemen in de wereld die we nu kennen, zijn meestal moslims in betrokken ... je kan ook zeggen dat er telkens wel amerikanen betrokken zijn maar als je eens nuchter kijkt dan zie telkens weer moslims opduiken
met zelfmoordcommando's - bommen - aanslagen ...
Is het niet zo dat we (de christenen) vroeger veel fouten gemaakt hebben, zie middeleeuwen, maar dat we hieruit geleerd hebben en dat we nu kunnen samenleven met allerhande religies ... maar dat is volgens mij alleen maar omdat godsdienst en staat hier gescheiden zijn. In alle moslim landen is de religie nog veel te veel betrokken in de manier waarop een land wordt geleid.
Hierdoor krijg je afgestompte mensen die geen benul hebben wat er in de wereld omgaat, behalve het leiderschap die zich wel tegoed doen aan de verschillende "westerse" zaken terwijl ze dit verbieden. Denk maar aan de rijke saudi's die naar europa komen om hier alles te doen wat ze in eigen land niet kunnen doen maar er wel volledig achter staan .. dat is pas hypocrisie ... net zoals in afganistan waar muziek en onderwijs gedeeltelijk verboden was maar waar de leiders wel over zaken beschikten zoals internet - tv ...
Religie kan enkel maar tot iets goed leiden wanneer het niet verplicht wordt en wanneer er niet tot haat en uitroeing van de andere relgies wordt
opgeroepen. Laat iedereen zelf de keus, zonder de maatschappelijke druk en je zal zien dat de aarde een vredevolle plaats wordt ...
Tot daar mijn relaas.