Maar probeer niet door te slaan, laat je niet verleiden tot de assumptie dat iedere persoon tot die oelewappers behoort tot hij het tegendeel bewijst! Ik geef toe dat het ietwat merkwaardig is om een topic te openen met vragen over een onderwerp zonder daarbij je eigen mening over het onderwerp te geven. Dat maakt iemand als jij en ik gelijk bedachtzaam op de intenties van degene die zo'n topic opent, omdat we hebben ervaren hoeveel oelewappers er in de wereld rondlopen die alleen discussies voeren om hun eigenwaarde op te krikken en geenszins de intentie hebben om door discussies tot kennis te komen. En die bedachtzaamheid is vanzelfsprekend, laat ik dat voorop stellen. Maar kijk uit dat je je vermoedens niet zelf gaat invullen! Ik heb aangegeven waarom ik de topic heb geopend met slechts vragen, zonder een eigen stelling te poneren. Nogmaals, ik wilde graag nieuwe, frisse input hebben m.b.t. dit onderwerp. Ik wilde niet dat jullie je in mijn denkwijze zouden verplaatsen en jullie gedachten over mijn gedachten zouden geven. Nee, ik wilde jullie eigen authentieke denkwijzen horen om, als het ware, even helemaal los te komen van wat ikzelf dacht. Daarom heb ik bewust mijn eigen mening achterwege gelaten en slechts vragen gesteld, zodat julie allemaal met jullie eigen opvattingen zouden komen, in plaats van dat jullie bij het uiten van je eigen gedachtegang rekening zouden houden met mijn gedachtegang. Dat klinkt misschien vreemd maar dat is hoe het zit. Ik weet zeker dat jij op z'n minst zal toegeven dat het mogelijk is dat dit de werkelijke reden is waarom ik mijn eigen mening achterwege liet.
Uiteraard is het ook mogelijk dat ik zo'n oelewapper ben waar ik eerder over sprak en dat ik een situatie probeer te creeren waarin ik een sterke positie heb om de evolutietheorie aan te vallen. Ik verzeker je echter dat ik ten eerste niet zo kinderachtig ben, en ten tweede ben ik juist een aanhanger van de evolutietheorie!
Ik neem het je niet kwalijk dat je bedachtzaam bent op mijn intenties maar ik heb deze topic niet geopend om mezelf te verdedigen tegen jouw verdenkingen. Ik verklaar hierbij dat ik een aanhanger ben van de evolutietheorie dus als ik werkelijk in deze discussie (of ergens anders op het forum) de evolutietheorie omver probeer te werpen, mag je gelijk aan deze verklaring refereren (en nee, ik zal hem niet stiekem wissen zoals die oelewappers wel eens doen).
Als je nu nog steeds overtuigd bent dat ik hier de evolutietheorie omver wil werpen, moet je dat zelf weten. Maar als je werkelijk wat ervaring met die oelewappers hebt waar je mij voor aanziet, dan weet je dat je hen het beste kunt laten kletsen, want hoe meer ze kletsen des te meer materiaal je hebt om hun onwaarheden en verkeerde intenties mee aan te tonen, ze lullen zichzelf altijd in de knoop
Groeten
P.S. Als je de titel echt zo ongepast vindt dat je je eraan stoort, mag je de moderators zeggen dat ze hem moeten veranderen in wat jij maar wilt. Ik keur dat hierbij goed.
Puzzels