Verder had ik nog een vraag voor de persoon die begonnen is aan burgerlijk ingenieur (niet zo succesvol) en vervolgens overgestapt is op wiskunde en daar wel slaagde. Zou je kunnen zeggen waarom het bij het ene wel lukte en bij de andere niet, ik vond het eerste jaar burgerlijk ingenieur namelijk zeer wiskundig en vind het moeilijk te begrijpen dat iemand die er het eerste jaar niet in slaagt, wel slaagt in een puur wiskundige richting? Of is dat dan vooral te wijten aan een gerijptheid van een jaar universiteit achter de rug te hebben ?
Die vraag "welke wetenschap is belangrijkst" vind ik niet zo belangrijk. Veel belangrijker is : welke doe je graag!
Ik ben juist wiskundig ingesteld. Ik was geslaagd in Analyse I, II en III, discrete wiskunde, lineaire algebra en natuurkunde.
Maar ik slaagde niet in psychologie, economie, scheikunde (II) . En niet in Analytische Meetkunde. Dat is dus wel wiskunde...maar dat was een prof die zeer toepassingsgericht dacht , het ging over allemaal numerieke visuele benaderingsmethoden en het examen was volledig op computer. Daar was ik niet handig in en dat liep fout.
Wetende dat dat het zo moeilijk ging, en dat het aantal wiskundevakken alleen ging maar dalen in de volgende jaren, was het dus duidelijk.
Sindsdien heb ik nooit meer een examen moeten overdoen.
oh, ik dacht dat chemie de studie was van de samenstelling, structuur en eigenschappen van materie en de verandering van materie? en dat fysica zich bezig houdt met het begrijpen van de natuurlijke fenomen die voorkomen in ons universum?
zeer beknopt : chemie houdt zich bezig met processen waarbij moleculen veranderen, maar geen atomen (waterstof verbranden zodat het met zuurstof water vormt, ijzer dat met zuurstof roest vormt..)
Een ster die fotonen uitzendt, een baksteen die valt, een splijting van een uraniumatoom, dat is fysica