albert davinci
Artikelen: 0

Ongewenste update windows

Ik heb nu een klein probleempje met windows.
Size: 1.2 MB

The Windows Genuine Advantage Notification tool notifies you if your copy of Windows is not genuine. If your system is found to be a non-genuine, the tool will help you obtain a licensed copy of Windows.
Ik wil deze update niet! Het heeft geen enkele toegevoegde waarde voor mijn PC, het downloaden gaat ten koste van mijn downloadlimiet, het opslaan gaat ten koste van mijn hardeschijfcapaciteit, ik heb nu de hele tijd dat icoontje wat regelmatig opdringerig herinnert aan deze update. Het belangrijkste van alles, ik wil dit stukje software gewoon simpelweg niet.

Ik heb deze update per ongeluk al gedownload (automatisch) maar nog niet geïnstalleerd. Ik ben niet aan de standaardinstellingen gekomen. In welke folder komen de automatische updatedownloads terecht? Ik wil deze verwijderen.

Kan ik er op de één of andere manier voor zorgen dat mijn Windowsupdatetool deze update negeert?

Juridisch en ethisch heb ik hier ernstige bedenkingen bij. Deze updatefunctie van Windows is bedoeld om de gebruiker te beschermen tegen aanvallen en Windows op andere punten te verbeteren.

Nu misbruikt Windows deze functie voor hun eigen belang. De gebruiker heeft hier toch geen enkel belang bij?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
qrnlk
Lorentziaan

Re: Ongewenste update windows

Niemand dwingt je er toe om hun klant te blijven.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
albert davinci

Niemand dwingt je er toe om hun klant te blijven.
Ik had het kunnen weten :D

Niet echt een optie voor mij omdat ik ook graag spelletjes wil kunnen spelen en ik totaal geen verstand heb van die opensourcebesturingssystemen. Bovendien wil ik het risico niet nemen dat er iets mis gaat met de installatie van een 2de besturingssysteem en heb ik al een groot capaciteitsprobleem met mijn harde schijf (videobestsanden en spellen zijn nogal groot, 60 GB is erg weinig voor deze tijd).

Anyway, heeft iemand antwoorden op de vragen die ik in mijn openingstopic stelde?
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
DePurpereWolf

Wat is er mis met die tool? Die zorgt er alleen maar voor dat andere mensen geen illegale software van windows op hun machine hebben staan. Er is toch helemaal niks mis mee, tenminste als je je software op legale manier hebt verkregen.

Verder kun je het gewoon uitzetten in je instellingen als je niet wilt dat er automatisch naar updates word gezocht.
qrnlk
Lorentziaan

DePurpereWolf schreef:Wat is er mis met die tool? Die zorgt er alleen maar voor dat andere mensen geen illegale software van windows op hun machine hebben staan. Er is toch helemaal niks mis mee, tenminste als je je software op legale manier hebt verkregen.

Verder kun je het gewoon uitzetten in je instellingen als je niet wilt dat er automatisch naar updates word gezocht.
Natuurlijk is geen enkele software foutloos... ik denk dat een fout hierin behoorlijk vervelend kan zijn.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs
albert davinci

DePurpereWolf schreef:Wat is er mis met die tool? Die zorgt er alleen maar voor dat andere mensen geen illegale software van windows op hun machine hebben staan. Er is toch helemaal niks mis mee, tenminste als je je software op legale manier hebt verkregen.

Zoals qrnlk zegt, ik wil geen risico hiermee nemen. Mijn versie is overigens legaal maar je weet maar nooit.

Belangrijker dan dat, ik heb al continue last van een te kleine harde schijf die ook al veel te zwaar gefragmenteerd is (goede defragmentatie zou volgens Windows pas mogelijk zijn vanaf min. 15% vrije ruimte) en ik wil mijn zeer beperkte downloadlimiet van 4 GB per maand niet verspillen aan ongevraagde junksoftware.

Het strijkt me ook gewoon tegen de haren dat ze ongevraagd iets op mijn computer dumpen onder het voorwendsel van de computer te beveiligen.

Het is ergerlijk dat je niet gewoon een update permanent kan cancelen.
:D ??:

Daar zit nu juist het probleem. Dan mis je eveneens de updates die wel belangrijk en nodig zijn. Windows is volgens de deskundigen nu niet bepaald veilig, zonder die updates is het helemaal een gatenkaas.

In welke folder (directory) worden die update nu gedownload? Ik wil het nog altijd verwijderen.

PS als iemand wel een niet-legale versie van Windows zou hebben dan zou ik er geen probleem mee hebben. Windows heeft van mij ook geld gejat door via koppelverkoop oa WMP mee te verkopen (nutteloos programma gezien de goede gratis alternatieven), Windows houdt waarschijnlijk als monopolist de prijzen kunstmatig hoog. Ik kan het wel begrijpen dat iemand niet een paar honderd euro wil besteden aan één softwareprogramma. Ik keur diefstal niet goed maar het is hier wel diefstal van 2 kanten net als in die viedeo/audio business (schijfjes, beperkte gebruiksmogelijkheden enz.).

zpidermen

Het Windows Genuine Advantage Validation tool is een invoegtoepassing voor Internet Explorer en moet je helaas gewoon domweg installeren, wil je nog nieuwe updates kunnen downloaden. De WGA Notification tool is een uitbreiding van die Validation tool. Je kan de Notification tool na installatie niet meer uninstalleren; je kan hooguit de notificaties tijdelijk onderdrukken. Zie ook
en ik wil mijn zeer beperkte downloadlimiet van 4 GB per maand niet verspillen aan ongevraagde junksoftware.
Die 1,2 Mb van dat WGA Notification tooltje is dus verwaarloosbaar klein...
Het is ergerlijk dat je niet gewoon een update permanent kan cancelen.
Dat kan dus wel. Je moet in dat geval de automatische updates uitschakelen en voortaan handmatig updates selecteren.
Ik keur diefstal niet goed maar het is hier wel diefstal van 2 kanten net als in die video/audio business (schijfjes, beperkte gebruiksmogelijkheden enz.).
Hoe bedoel je? Microsoft steelt toch niets door middel van dat Notification tooltje?
Beter kaal als geen haar want een kip snurkt
Paul Siemons

Niet echt een optie voor mij omdat ik ook graag spelletjes wil kunnen spelen en ik totaal geen verstand heb van die opensourcebesturingssystemen. Bovendien wil ik het risico niet nemen dat er iets mis gaat met de installatie van een 2de besturingssysteem ..
Met WUBI zou het installeren van Ubuntu een makie moeten zijn: http://www.cutlersoftware.com/ubuntusetup/...n-US/index.html

Vanuit windows; geen "geklooi" met partities etc.

Mvg,

Paul Siemons
High-Voltage

albert davinci schreef:Ik heb nu een klein probleempje met windows.

Ik wil deze update niet! Het heeft geen enkele toegevoegde waarde voor mijn PC, het downloaden gaat ten koste van mijn downloadlimiet, het opslaan gaat ten koste van mijn hardeschijfcapaciteit, ik heb nu de hele tijd dat icoontje wat regelmatig opdringerig herinnert aan deze update. Het belangrijkste van alles, ik wil dit stukje software gewoon simpelweg niet.

Ik heb deze update per ongeluk al gedownload (automatisch) maar nog niet geïnstalleerd. Ik ben niet aan de standaardinstellingen gekomen. In welke folder komen de automatische updatedownloads terecht? Ik wil deze verwijderen.

Kan ik er op de één of andere manier voor zorgen dat mijn Windowsupdatetool deze update negeert?

Juridisch en ethisch heb ik hier ernstige bedenkingen bij. Deze updatefunctie van Windows is bedoeld om de gebruiker te beschermen tegen aanvallen en Windows op andere punten te verbeteren.

Nu misbruikt Windows deze functie voor hun eigen belang. De gebruiker heeft hier toch geen enkel belang bij?
Ik weet niet of het nog van toepassing is of als je al een andere oplossing hebt, maar deze screenshotjes heb ik eens ooit voor iemand in elkaar gestoken. Ik denk wel dat je hier iets aan hebt...

Terug naar “Informatica en programmeren”