Mijn eerste vraagje, zijn deze 2 deffinities correct? (ik weet dat je kan opzoeken op wiki en zo maar ik heb ze zelf geformuleerd aan de hand van verschillende site's en wil weten als deze correct zijn)
Diffusie is het verschijnsel waarbij twee stoffen zich geleidelijk en spontaan met elkaar mengen, dit gebeurt van hoge concentratie naar een lage concentratie.
Bij osmose gaat een vloeistof waarin stoffen zijn opgelost zich van lage naar hoge concentratie begeven doorheen een halfdoorlatend membraan.( een semi-permeabele wand).
Als verschillende zoutconc. dezelfde conc willen bereiken, en de conc in de lichaamssappen( van de krokodil) is hoger dan de conc. in de cellen. Dan gaat er water uit de celen gaan. Zodat de conc zout in de lichaamssappen= conc zout in de cellen. Dit water gaat uit de cellen door osmose. Maar het zout kan niet door het celmembran heen dus kan alleen water door osmose verplaatsen.
mijn 2de vraagje:Is het correct wat ik schrijft ( hoe ik osmose gebruik in deze tekst bedoel ik)
bedankt
Puzzels