Alles wat zich achter de event-horizon bevindt is daar alleen met snelheden meer dan de lichtsnelheid weer uit te krijgen, waarvoor dus een oneindige energie nodig zou zijn.
Ja.
Vreemd, Michieltje dat je het wel met mijn laatste 2 conclusies eens bent, maar niet met de eerste.
Ik wil dit verduidelijken met een voorbeeld:
Ik heb een kuil van 1 meter diep in de grond gegraven.
Een voorwerp met een gewicht van 1 newton valt in de kuil.
Op het moment dat dit voorwerp op de bodem van de kuil valt, heeft het een hoeveelheid kinetische energie gekregen van 1 joule, agree?
Er is dus ook 1 joule nodig om het voorwerp weer uit de kuil omhoog te tillen. (wet van behoud van energie)
Als er in de kuil ook een zwaarder voorwerp gerold is, en er is 10 joules nodig om het er uit te tillen, mag je er dus ook van uit gaan dat er 10 joules vrijkwam toen het er in viel.
Waarom zou dat bij een zwart gat anders zijn, leg eens uit?
Als er een oneindige energie nodig is om een voorwerp uit een zwart gat te halen, moet er dus ook een oneindige energie zijn vrijgekomen toen het er in viel! (wet behoud energie)
Daarmee heeft het voorwerp bij het passeren van de event-horizon dus een oneindige massa verkregen (E=MC2, als E oneindig is, is M dus ook oneindig)
En daarmee is de lichtsnelheid bereikt.
En bovendien is er een oneindige zwaartekracht opgebouwd.
Gelukkig voor ons zal dit oneindig sterke zwaartekrachtsveld net zomin als licht uit het zwarte gat kunnen ontsnappen. Ook zwaartekracht kan niet sneller dan het licht.
De zwaartekracht van een zwart gat is dus de zwaartekracht die de ingevallen materie uitoefende NET VOORDAT het de event-horizon passeerde.
Achter de event-horizon bevindt zich een ander universum met een andere (negatieve) tijd.
Het is dus in alle opzichten een echt gat in onze ruimte-tijd.