Moderator: Rhiannon
.het feit dat de zon rond de aarde draait wordt normaal aangeleerd in het basisonderwijs. Het zou nogal intriest zijn moest je een wetenschappelijke richting moeten volgen, om de moeder aller basissen, qua kennis, te verkrijgen^^
Lijkt me geen reden. Die egocentrische tendens neemt af hoor. En ik herinner me dat wij in het lager planetenmodellen hadden, of op zijn minst een pingpongballetje als Aarde en een zaklampje als zon. Perfect aan te leren op de lagere school dus. Maar zoals ik al zei, de steekproef is mogelijk niet groot genoeg om de conclusie te trekken dat het echt slecht gesteld is met de wetenschappelijke kennis.Ik heb het op school nooit gehad (zowel basisonderwijs als middelbaar niet), maar ik denk de reden erachter wel te weten. Kinderen op het basisonderwijs zien zichzelf nog als middelpunt. Zo zien ze ook de aarde als middelpunt van het heelal. Daarom wordt er vertelt dat de zon rond de aarde draait, en niet dat de aarde om de zon draait.
Cheddar? En zijn ze daarbij de crackers niet vergeten? (zie "wallace and gromit, a grand day out", schitterende klei-animatie)Eens mee Jan. Hoewel ik me afvraag of men ni meer educatieve dingen mag invoeren in teken filmpjes. Daar leren mijn neefjes alles van inclusief dat de maan van kaas is gemaakt.
Ik heb daar ook maar ff zitten lezen. Het is echt een grappig zicht Mensen die zitten te janken dat het onderwijs achteruit gaat, dat de jeugd te dom is enzovoort, terwijl ik bijna zeker ben dat de mensen die het posten zelf nooit degelijk onderwijs hebben gehad
Wel, ik heb ook alles doorlezen, en ik erger me duidelijk nog net iets meer aan de kortzichtige reacties.Ik heb daar ook maar ff zitten lezen. Het is echt een grappig zicht Mensen die zitten te janken dat het onderwijs achteruit gaat, dat de jeugd te dom is enzovoort, terwijl ik bijna zeker ben dat de mensen die het posten zelf nooit degelijk onderwijs hebben gehad
Ik heb me niet ingehouden en ook eventjes mijn mening gezegd (Sam). En doe gerust hetzelfde!"Bovendien zijn de normen aan de universiteit niet altijd even hoog als pakweg 30 jaar geleden toen je nog 12/20 moest halen om te slagen. Nu zijn ze blij met 50%....Bovendien krijg je nu meer vakken die gerelateerd zijn aan je richting (ergo capaciteiten en interessen = meer slaagkans), terwijl onze generatie nog zgn. buis- of pestvakken kreeg..."
(hoewel dat wellicht maar weinig uitmaakt op zo'n publiek als daar...)